فناوری اطلاعات

March 6, 2017
10:14 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82685

دبیر شورای عالی فضای مجازی: بازار IT‌ ایران باید به سهم ۵۰ میلیارد دلاری برسد

دبیر شورای عالی فضای مجازی و قائم مقام وزیر کار می‌گوید: برای آنکه بازار آی تی ایران به رقم ۵۰ میلیارد دلاری برسد باید سالانه چهار درصد رشد کند.
 
ابوالحسن فیروزآبادی در اختتامیه جشنواره محتوای الکتریکی با طعم مهارت که امروز در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهان قابل توجه است و برآورد می‌شود حدود ۳۸۵۰ میلیارد دلار باشد اما بازار فناوری اطلاعات ایران رقمی در حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار پیش بینی می‌شود که تا رسیدن به این عدد فاصله زیادی داریم.
 
وی تاکید کرد: با توجه به طرفیتهایی که در حوزه خدمات داریم و تعداد بالای فارغ التحصیلان جویای کار، باید نظام آموزشی و مهارتی خود را مبتنی بر فناوری های IT‌  و ICT پیش ببریم.
 
قائم مقام وزیر کار با اشاره به ظرفیتهای بالای بخش خدمات در اشتغال، بر لزوم توجه به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به جهت پیوند با بخش خدمات تاکید کرد.
 
وی تصریح کرد: بازار ICT در دنیا سالانه چهار درصد رشد می کند، در حالی که این رقم برای صنعت انرژی یک درصد است و کشورمان نیازمند رشد ١٨ درصدی در این بخش است.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به جایگاه ایران در حوزه دولت الکترونیک افزود: در حال حاضر ایران در حوزه الکترونیک رتبه سه رقمی دارد و صد به بالا است که باید بهبود یابد اما متاسفانه تنها کار هنرمندانه‌ای که صورت داده‌ایم ایجاد دفاتر پیشخوان دولت بوده است.
 
فیروزآبادی معضل ترافیک تهران را از طریق الگوی شهر هوشمند قابل حل دانست وگفت: امروز توجه به آموزشهای هوشمند در اولویت بسیاری از کشورها قرار دارد و باید به این مساله توجه کنیم که دیگر ترافیک تهران را با مترو و جاده و پل نمی‌شود حل کرد؛ بلکه برای پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات باید به دانشی که به روز باشد، اشراف داشته باشیم.
 
وی درعین حال استارت آپ‌ها را تئوری‌های مبتنی بر توسعه بازار کار دانست که بر پایه دانش‌های مهارتی و مهارتهای ICT استوارند و افزود: امروز ضرورت توجه به دانش‌های نوین بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و لازم است که سواد الکترونیکی، سواد استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه‌ای را نیز به عنوان مهارتهای مختلف به زندگی افراد اضافه کنیم.
 
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به لحاظ تولید محتوا در وضعیت مناسبی قرار نداریم، افزود: در مقایسه با کشورهای عربی و منطقه وضعیت بدی نداریم ولی از میانگین جهانی پایین‌تر هستیم و باید نهضت فراگیری ایجاد کنیم که فراتر از نرم افزارهای هوشمند باشد.
 
به اعتقاد وی علاوه بر آموزشی که در حرفه خاص مثل محتوای الکترونیک صورت می‌گیرد باید در حوزه فضاهای جدید ورود کنیم و به کارآفرینان و جویندگان کار آموزشهای مبتنی بر بازار با زنجیره ارزش ارائه دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.