فناوری اطلاعات

March 6, 2017
14:02 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82690

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اعلام کرد: مهاجرت الکامپ از پاییز به تابستان

براساس اعلام رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از سال آینده با هماهنگی و تائید مراکز مربوطه ،نمایشگاه الکامپ در فصل تابستان برگزار می شود.
 
ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نشست خبری با اشاره به مشکلاتی که برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال های گذشته داشته است ، افزود : با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی و راهنمایی و رانندگی ، نمایشگاه از سال آینده در 30 تیرماه برگزار می شود.
 
وی کمبود مکان ، زمان نامناسب و حجم ترافیک ایجاد شده را از مشکلات برگزاری نمایشگاه درگذشته عنوان کرد و با بیان اینکه پیشنهاد ما برگزاری نمایشگاه در تابستان بود ، اظهار داشت:  با برگزاری نمایشگاه از 30 تیرماه تا 2 مرداد ماه سال آینده کل فضای نمایشگاه در اختیار الکامپ قرار می گیرد و به انداز کافی سالن برای حضور استارتاپ ها و فعالان بازی های رایانه ای وجود دارد.
 
برگزاری همزمان الکامپ و تله کام سال 97
 
ناصر علی سعادت در پاسخ به سوال خبرنگار تماس نیوزدرباره برگزاری همزمان نمایشگاه الکامپ و تله کام هم با بیان اینکه جلساتی در این رابطه با مجریان نمایشگاه تله کام برگزارکردیم ، تصریح کرد : با توجه به اینکه بیشتر فعالان این دو صنعت با هم ، هم پوشانی دارند ، قرارشد از سال 97 این دو نمایشگاه به صورت همزمان و در کنار یکدیگر برگزار شود.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در ادامه این نشست به موضوع مشکلات کسب و کارهای جدید و مباحثی که درباره این کسب و کارها در جامعه مطرح شده است ، اشاره کرد و با تاکید به اینکه در ماده 87 قانون نظام صنفی رایانه ای تکلیف این کسب و کارها مشخص شده است ، افزود : قانون نظام صنفی رایانه ای به وسیله مجلس تصویب و و آئین نامه آن هم در هیئت دولت به تصویب رسیده است و  همه  فعالیت های در حوزه صنعت فناوری اطلاعات را پوشش می دهد.
 
اتحادیه جدید در حوزه فناوری اطلاعات معنی ندارد
 
وی در پاسخ به سوالی درباره ارایه پیشنهاد تشکیل اتحادیه  کسب و کارهای جدید در جلسات وزرا با فعالان این حوزه هم با بیان اینکه در شرایط موجود اتحادیه جدید معنی ندارد ، اظهار داشت : فعالان  کسب و کارهای جدید می توانند در بستر قانون نظام صنفی رایانه ای ، مجوز فعالیت خود را از این سازمان دریافت کنند و بعد از آن می توانیم  با بررسی کارشناسانه این کسب و کارها تقسیم بندی های آنها را انجام دهیم.
 
سعادت به دو نوع از فعالیت هایی که به عنوان کسب و کارهای جدید در جامعه مطرح است اشاره کرد و در ادامه گفت : فعالیت های تجاری که از گذشته  به صورت سنتی بوده است و در حال حاضر فقط از ابزار فناوری اطلاعات استفاده می کند را نمی توان جزء کسب وکارهای جدید و الکترونیکی دانست و در این حوزه تعریف نمی شود.
 
وی درباره نوع دوم این کسب و کارها هم با بیان اینکه در چند سال گذشته پدیده های  جدیدی در این حوز داشتیم ، تاکید کرد : این کسب و کارهای جدید با استفاده از تکنولوژی فناوری اطلاعات تجارت جدیدی را ایجاد کرده اند و بستر اصلی کسب و کار آنان فناوری اطلاعات است و اگر سایت و اپلیکیشن آنها فیلتر شود امکان تجارت را از دست می دهند و فعالان این کسب و کارها می توانند با عضویت و دریافت مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه ای  فعالیت قانونمندی داشته باشند.
 
تراز مثبت اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به تصویب قانون سازمان نظام صنفی رایانه ای در 15 سال گذشته اشاره کرد و افزود : با وجود این قانون فعالان این حوزه مشکلی برای فعالیت ندارند و ما با فعالان و مراکز مربوط در این حوزه در حال همگرایی برای رفع مشکلات مربوط به کسب و کارهای جدید هستیم.
 
وی در زمینه ایجاد اشتغال در حوزه فعالان فناوری اطلاعات با اعلام این مطلب که تراز اشتغال دراین صنعت مثبت است ، تاکید کرد : به طور مثال با صدور18پروانه FCP  ، شرکت های کوچک فعال در این حوزه درقالب کنسرسیوم به شرکت های بزرگی تبدیل شده اند و این نشان می دهد که حوزه فناوری اطلاعات  رو به بلوغ می رود و نقش شرکت های بزرگ بیشتر می شود.
 
هزینه 1500 میلیارد تومان فعالان حوزه IT  برای دریافت پروانه
 
سعادت ازهزینه 1500 میلیارد تومانی شرکت های این حوزه برای دریافت پروانه خبر داد و در ادامه گفت : این هزینه فقط مربوط به دریافت پروانه است و این نشان می دهد که وضعیت توسعه این صنعت و همچنین اشتغال در این حوزه رو به پیشرفت است.
 
وی برگزاری انتخابات سراسری سازمان نظام صنفی رایانه ای را یکی از برنامه های سال آینده این سازمان اعلام کرد و افزود : بررسی و به روز کردن آئین نامه قانون نظام صنفی رایانه ای که 12 سال از تصویب آن گذشته،  از دیگر برنامه های این سازمان در سال آینده است که تدوین پیش نویس و ارایه پیشنهادات در حال انجام است و امیدوارم در 6 ماهه نخست سال آینده به تصویب هیئت دولت برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.