اپراتورها

تلفن همراه

March 7, 2017
21:08 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82720

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اپراتورها و FCP ها از تولیدات داخلی استفاده کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با درخواست از اپراتورها و FCP ها برای استفاده از تولیدات داخلی ازتهیه پیوست فناوری در همین زمینه خبر داد.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درهمایش برجام ، اقتصاد مقاومتی ، سرمایه گذاری و اشتغال با اشاره به اینکه بعد از برجام فضا برای حضور سرمایه گذاران در ایران فراهم شد ، افزود : با رفع نگرانی سرمایه گذاران و با انجام سرمایه گذاری بعد از برجام ، امکان ایجاد اشتغال هم فراهم شده است.
 
وی با تاکید به اینکه با باز بودن فضای بین الملل نباید توانایی های عظیم کشور را فراموش کنیم ، اظهار داشت : در سال های گذشته فضای کار برای فارغ التحصیلان این حوزه مهیا نبود اما امروز شاهدیم که فعالان ایرانی شاغل در خارج کشور با راه اندازی شرکت های دانش بنیان درکشوردر بخش های سخت افزار و نرم افزار در حال فعالیت هستند و درآمد مناسبی هم از فعالیت در این حوزه دارند.
 
واعظی با درخواست از اپراتورها و FCP  ها برای استفاده از تولیدات داخلی به تهیه پیوست فناوری توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت : در زمینه استفاده از تولیدات داخلی ما اعتقادی به الزام بخشنامه ای و اجبارنداریم و معتقدیم برای استفاده از تولیدات داخلی نیاز به فرهنگ سازی داریم و باید برای بیکار نبودن فرزندان خود از تولیدات داخلی استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه شاید تولیدات داخلی کمی گرانتر و یا با خلف وعده همراه شود ، تصریح کرد : اما چون استفاده از تولید داخلی یک مسئله ملی است همه باید در حمایت از آن این مسائل را تا حدودی تحمل کنند.
 
برجام را جناحی نکنید
 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود به برجام اشاره کرد و با اظهار تاسف از اینکه به برجام با نگاه جناحی و سیاسی برخورد می شود ، تاکید کرد : با توجه به تجربه 3 دهه کار در حوزه سیاست خارجی اعلام می کنم توفیقی که برای تغییر شرایط سخت و برداشتن تحریم ها بدست آمد با آنچه درقطعنامه 598 برای پایان جنگ اتفاق افتاد مطابقت می کند.
 
وی افزود : دردوران تحریم با 7 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام ارتباطات بانکی ما قطع شده بود و مشکلات بسیاری در این حوزه وجود داشت.
 
واعظی با بیان اینکه افرادی که از مدت ها قبل به پیشباز انتخابات 96 رفته اند تمام مسائل را سیاسی و جناحی می بینند ، تصریح کرد : این افراد به جای اینکه تمام فشار واعتراض خود را به آمریکا نشان دهند به کسانی که صادقانه برای حفظ حقوق مردم ایران و رفع تحریم ها تلاش کرده اند فشار می آورند.
 
وی در ادامه گفت : این دستاوردها برای کل نظام است و نباید دستاوردهای مهم کشور دستمایه برخوردهای سیاسی و جناحی شود وهمه باید از آن صیانت کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وضعیت فروش نفت کشور در سال های 90 و 91 اشاره کرد و افزود : با اضافه شدن تحریم ها فروش نفت از 2 میلیون و 400 هزار بشکه  به 1 میلیون بشکه در سال 92 رسید و این درحالی بود که امکان جابجایی پول فروش نفت  را نیز نداشتیم و دیگران برای ما در این زمینه تصمیم می گرفتند.
 
وی به فروش بیش از 2 میلیون و 800 هزار بشکه ای نفت در ماه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت : با رفع تحریم ها ، امسال در حدود 700 هزار شغل  در کشور ایجاد شده است که 100 هزار از این تعداد مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
واعظی ، تراز بازرگانی کشوررا مثبت اعلام کرد و با بیان اینکه این نشان از فضای مناسب برای فعالیت بازرگانان ایران است ، افزود : باید از فرصت بدست آمده بعد از برجام حداکثر استفاده را داشته باشیم.
 
وی از کاندیداهای انتخابات سال آینده کشور خواست به جای تخریب دیگران و زیرسئوال بردن دستاوردهای نظام ، برنامه های خود را برای اداره کشور ارایه دهند و به این صورت مردم هم به آینده امیدوار می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.