اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 11, 2017
20:52 شنبه، 21ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82760

وقتی اینترنت ۳۶۰۰ تومانی به ۱۴۰۰ تومان می‌رسد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه کاهش قیمت اینترنت و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی لازم گفت: همچنان جایگاه ایران در سطح منطقه جای کار دارد.
 
محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در مراسم صدوچهلمین سالگرد فعالیت وزارت ارتباطات و ششمین دوره جایزه کیفیت ملی به صحبت پرداخته و عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی دولت اشتغال است که بخشی از این موضوع از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می‌شود.
 
وی همچنین عنوان کرد: اما برای به نتیجه رسیدن و داشتن نتایج بهتر در این حوزه لازم است مسائل متعددی مورد توجه قرار گیرد از جمله آنکه بازار مصرف برای تولیدات داخلی ایجاد شده و در عین حال کیفیت و رضایت مشتری نیز مدنظر قرار گیرد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه کیفیت در بخش‌های مختلف تامین می‌شود که یکی از این بخش‌ها زیرساخت است، اظهار کرد: علاوه بر این برای رضایت مشتری بحث دیگری به نام قیمت نیز حائز اهمیت به شمار می‌رود. در سال ۹۲ نرخ موثر یک گیگابایت داده ADSL در شهری مثل تهران حدود ۳۶۰۰ تومان بود اما اکنون با وجود سرمایه‌گذاری‌های مختلف صورت گرفته این رقم به ۱۴۰۰ تومان رسیده است از سوی دیگر این رقم در سال ۹۲ در شهرستان‌ها حدود ۳۵۰۰ تومان بود که اکنون به ۹۰۵ توان رسیده است.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در این مدت نیز دو بار تخفیف‌های ۲۰ درصدی برای استفاده از اینترنت اعمال شده، عنوان کرد: بدین ترتیب قیمت سرویس‌ها کاهش پیدا کرده و این رویه به نفع مشترک و تولید داخل خواهد بود.
 
وی با یادآوری اینکه در قالب مصوبه ۲۴۷ شرایطی فراهم شده که مشترکان برای استفاده از داده در بستر شبکه ملی اطلاعات هزینه‌ای معادل نصف قیمت اینترنت را پرداخت کنند، گفت: بال دیگر کیفیت سمت شبکه‌ای است که این موضوع نیز در حال پیگیری قرار دارد.
 
جهرمی در پایان نیز یادآور شد: در ششمین دوره جایزه کیفیت بخش تلکامپ حضور کمرنگ‌تری داشته که شاید این موضوع به دلیل گلایه‌های فعالان این بخش از روال داوری در سال‌های گذشته باشد اما به هر صورت در داوری‌های امسال تلاش شده ممیزی‌ها رعایت شده و دقت نظر کافی در این بخش صورت گیرد.
 
جهرمی در پایان صحبت‌های خود نیز عنوان کرد: به هر صورت با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته همچنان جایگاه ایران در زمینه فاوا در سطح منطقه جای کار بیشتر دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.