فناوری اطلاعات

March 13, 2017
16:27 دوشنبه، 23ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82782

زرندی: شهرک بین‌المللی ICT توسط سنگاپوری‌ها ساخته می‌شود/ راه‌اندازی شهر رسانه برای استقرار پایگاه‌های پخش فراگیر رسانه‌ای

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه‌ ویژه اقتصادی پیام از راه‌اندازی شهر رسانه با ساختاری شبیه به اینترنت سیتی در این منطقه خبر داد و گفت: این شهر محل استقرار شرکت‌ها و پایگاه‌های پخش فراگیر رسانه‌ای خواهد بود.
سعید زرندی مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه‌ ویژه اقتصادی پیام در یک نشست خبری از استقرار شهرک بین‌المللی ICT در این منطقه در آینده نزدیک خبر داد.
 
وی گفت: یک شرکت سنگاپوری که سابقه ایجاد 14 شهرک ICT در دنیا را در کارنامه دارد، در حال ساخت شهرک بین‌المللی ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام است که تا پایان شهریور 96 این شرکت بزرگ ICT در این منطقه مستقر خواهند شد.
 
زرندی تصریح کرد: این تصمیم برای توسعه متوازن پارک‌های ICT محور در شرق و غرب استان تهران اتخاذ شده است.
 
به گفته وی، پیمانکار سنگاپوری این پروژه دارای ارتباطات قوی د ردنیا است و تا کنون این منطقه را در کشورهای دیگر نیز معرفی کرده است.
 
زرندی همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های وزارت ارتباطات برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی پیام،‌ گفت:‌ به زودی یک شهر رسانه با عنوان مدیاسیتی با ساختاری شبیه اینترنت سیتی‌ها در این منطقه ایجاد می‌شود که هدف شهر رسانه استقرار شرکت‌های و ایستگاه‌های بردکست (پخش فراگیر) است و یک تیم با مشارکت پژوهشگران انگلیسی اقدامات مطالعاتی آن را انجام می‌دهند.
 
مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه‌ ویژه اقتصادی پیام راه‌اندازی گمرک تخصصی ICT در منطقه پیام را دیگر برنامه توسعه این منطقه عنوان کرد و توضیح داد:‌ اگر واردات کالاهای ICT از طریق گمرک پیام انجام شود به دلیل راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی تأیید نمونه در این منطقه افزایش سرعت ترخیص کالا را تضمین می‌کنیم.
 
زرندی اضافه کرد: پس از معرفی اخیر منطقه ویژه اقتصادی پیام تقاضای زیادی برای دریافت سوله و انبار در این منطقه به ما رسید که بر این اساس ساخت دو پروژه 100 سوله‌ای انجام شد؛ در گذشته 21 هزار متر سوله در این منطقه وجود داشت و اخیراً 19 هزار و 440 متر سوله اضافه شده است.
 
زرندی اضافه کرد: با برنامه‌های توسعه منطقه پیام تا 3 یا 4 ماه آینده دارندگان هواپیماهای شخصی می‌توانند از باند کناری موجود در فرودگاه پیام برای پروازهای شخصی استفاده کنند. همچنین راه‌اندازی نمایشگاه صنعت هوایی نیز در دستور کار است.
 
مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه‌ ویژه اقتصادی پیام خاطر نشان کرد: پرداختی منطقه ویژه اقتصادی پیام به خزانه 400 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.