اپراتورها

تلفن همراه

March 28, 2017
21:01 سه شنبه، 8ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82853

اورنج پیشتاز تحولات صنعت می‌شود/ تحولات بنیادین

اپراتور خط ثابت و همراه اورنج (Orange) که سابق بر این فرانس تلکام (France Telecom) خوانده می‌شد، سیستم‌های مالی خود را یکپارچه می‌کند و تحکیم می‌بخشد. اورنج یکپارچگی و آزادی سیستم‌های مالی را با هدف انجام کارها در سطح بالاتر و حمایت از ایجاد تحولات لازم تا سال ۲۰۲۰ انجام می‌دهد.
 
ازنظر مالی، رکن اصلی این طرح این است که وندورهای مختلف و سیستم‌های ERP جایگزین سیستم‌های قبلی می‌شوند و این امر به اورنج کمک می‌کند که با ایجاد Oracle ERP Cloud روابط خود را با وندورهای تجهیزات مخابراتی، تکنیسین‌ها و دیگر پیمانکاران مدیریت کند. کریستف اوزان، مدیر ارشد بخش حسابداری اورنج، در این زمینه می‌گوید: «سیستم مدیریت، کلید اصلی عملیات است و اگر در آن مشکل ایجاد شود، کل کسب ‌وکار فلج می‌شود… استفاده از ابر به این معنا است که شما از فرآیندهای استاندارد استفاده می‌کنید». 
 
او ادامه می‌دهد: «می‌توانید استدلال کنید که این امر اسباب دردسر است، چون ناگهان دیگر نمی‌توان به روشی که به آن عادت داشتیم، کار کنیم، اما این مسئله روش فوق‌العاده‌ای برای تحول است. در‌واقع، تغییری مثبت است که ما را مجبور می‌کند در مورد تمام فرایندهای درون‌سازمانی تجدیدنظر کنیم.»
اورنج سیستمERP  ابرمحور خود را در یکی از شرکت‌های کوچک خود در ژوئن ۲۰۱۶ راه‌اندازی کرده است و نتایج حاصل از آن نشان می‌دهند که اوزان انتظار دارد کل شرکت تا پایان سال ۲۰۱۸ از همین سیستم استفاده کند.
 
اوزان سه هدف اصلی را برای اطمینان گروه مالی خود در زمینه طرح Essentials 2020 تعریف کرده است:
۱- امکان اوقات فراغت بیشتر برای کارمندان اداری که بتوانند کارهای ارزشمندتری مثل تجزیه‌وتحلیل داده‌ها انجام دهند،
 
۲- حصول اطمینان در این مورد که معاملات و مراودات با اشخاص ثالث و پیمانکاران شفاف‌تر شوند،
۳- ایجاد محیط کاری مناسب که در آن با بازنشست شدن کارمندان قدیمی، کارکنان جدید جذب شوند.
 
اورنج در کنار دیگر مسائل، ازجمله پیش‌بینی و مشخص کردن نیازها و اولویت‌های خرید، از سیستم ERP استفاده می‌کند. این امر به معنی متمرکز کردن داده است و شامل اطلاعات صدور می‌شود که در سیستمی جداگانه قرار دارد. اوزان در این زمینه می‌گوید: «به نظر من، امور مالی شرکت باید در مورد سهولت و شفافیت جنبه‌های معاملات شرکت در درون‌ سازمان اطمینان حاصل کند. به‌این‌ترتیب است که سازمان مالی می‌تواند روی فعالیت‌هایی تمرکز کند که ارزش ایجاد می‌کنند.»
 
اورنج در هنگام خرید ERP به دنبال پیداکردن عملکردی بود که فرایندهای کاری اپراتور را مدرن کند. او درباره این مسئله می‌گوید: «مسئله اصلی، راهی کاملاً جدید بود… و درنهایت مشخص شد که این محصول باید مبتنی برابر باشد. ما محصول ابر را انتخاب کردیم، اما هیچ‌وقت دنبال ابر نبودیم…»
 
مدیریت اورنج همچنین به ارزش کاری با شرکت Oracle اشاره کرد. Oracle با دیگر اپراتورهای مخابراتی هم همکاری می‌کند و سعی دارد سرمایه‌گذاری‌های خود را در توسعه و بهبود محصولات ادامه دهد. اوزان می‌گوید: «مشخص شد که ابر منفعتی بزرگ برای ما بود، نه‌فقط ازنظر فنی، بلکه له این دلیل که ما را مجبور کرد از شیوه‌های استاندارد استفاده کنیم.»
 
در ادامه، اورزان تأکید می‌کند که سیستم ERP  میزان کار کارمندان را برای تطبیق، فرآیند سفارش‌ها و خریدها و البته فاکتورهای وندورها کاهش می‌دهد. یک ابزار شبکه اجتماعی یکپارچه این امکان را فراهم می‌آورد که تعاملات درون سازمان، مکالمه‌ها و اسناد راحت‌تر پی‌گیری شوند.
 
اوزان تأکید می‌کند که پورتال جدید روی سیستم ERP تجهیزاتی مثل اپراتورهای مرکز تماس، دسترسی شفاف‌تر و واقعی‌تر در مورد سفارش‌ها و فاکتورها را در اختیار وندورها و دیگر پیمانکاران قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب، اورنج بهتر از قبل خواهد شد، فرآیندهای کاری تسهیل می‌شوند و می‌توان کنترل بیش‌تری بر سیستم‌های مالی داشت.
 
اوزان به مسئله تازه‌واردان شرکت هم اشاره می‌کند. او می‌گوید، طی چهار و پنج سال آینده ۲۵ درصد از نیروی کار اورنج بازنشسته خواهند شد و این مسئله اهمیت دارد که شرکت بتواند محیطی جذاب برای نسل جدید و جوان کارکنان ایجاد کند. او تأکید می‌کند: «ما باید برای آن‌ها ابزارهای دیجیتالی فراهم بیاوریم که حداقل هم‌تراز با ابزارهایی باشد که خودشان در خانه‌دارند و قطعاً این ابزارها باید همان چیزهایی باشند که ما به مشتریان خود می‌فروشیم.»
 
انعطاف سیستم
اوزان از این واقعیت قدردانی می‌کند که نرم‌افزار ابر اپراتور را مجبور می‌کند شیوه‌ کسب‌وکار اپراتورها خود را تغییر دهد و در بخش‌هایی که با برنامه ابر مطابقت ندارد، تغییر ایجاد کند.
 
او می‌گوید: «سیستم، انعطاف زیادی دارد و اگر ما متوجه شویم که واقعاً چیزی نیاز داریم، با شرکت Oracle صحبت می‌کنیم و این شرکت مسئله را حل می‌کند و اگر مشکل از سیستم ابر نباشد، باید از خودمان بپرسیم که چرا این اتفاق افتاده است… در‌واقع، با سیستم ابر ما مجدداً شیوه‌های خود را ارزیابی می‌کنیم». 
 
همه این مسائل اورنج را به سمت رویکردی مدرن‌تر سوق داده است. البته این اپلیکیشن کامل نیست؛ اما چون مبتنی برابر است، برای اورنج اهمیت دارد. اورنج از فایل‌های آموزشی Oracle استفاده می‌کند و گاه جلساتی برای کارمندان برگزار می‌کند. اوزان در این زمینه می‌گوید: «اگر در حال کار روی سیستم ERP هستید و با آن آشنایی ندارید، مطمئن باشید کمی زمان می‌برد که یاد بگیرید… اورنج این مسئله را با سازمان‌دهی جلسه‌های گروه‌های آموزشی در شرکت حل کرده است.»
 
این برنامه در بهار امسال در فرانسه راه‌اندازی می‌شود و پنج هزار نفر می‌توانند خریدهایشان را از طریق آن انجام بدهند. همچنین ۵۰۰ حساب کارکنان وجود خواهد داشت و ۳۰۰ مدیر فروش نیز از سیستم استفاده خواهند کرد. البته این میزان، تعداد معدودی از کارمندان اورنج است، افرادی که ستون مالی اصلی شرکت هستند. به‌این‌ترتیب اورنج نیز همانند دیگر رقبا، به سمت تحول کلی شرکت و نوسازی می‌رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.