اپراتورها

تلفن همراه

April 8, 2017
20:17 شنبه، 19ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82888

یاهو و AOL به تاریخ پیوستند؛ آغاز رسمی مالکیت Verizon بر Yahoo و AOL

اپراتور مخابراتی ورایزن مالک جدید یاهو اعلام کرد نام اوث Oath را برای شرکت جدیدی که از ترکیب یاهو و AOL ایجادشده، برگزیده است؛ به گزارش نشریه الکترونیک ترند، سرانجام اپراتور مخابراتی ورایزن با تکمیل فرایند خرید Yahoo و AOL آنها را در یکدیگر ادغام کرد تا شرکت جدیدی به نام Oath متولد شود.
 
«تیم آرمسترانگ» مدیرعامل شرکت AOL روز گذشته با انتشار یک توئیت لوگوی شرکت Oath را به نمایش گذاشت و در زیر آن نوشت: «میلیاردها کاربر، بیش از ۲۰ برند، گروه متوقف‌نشدنی. TakeTheOath#. تابستان ۲۰۱۷» ]منبع[
 
ورایزن در سال گذشته پس از کش و قوس هایی با پرداخت حدودا ۴٫۵ میلیارد دلار شرکت یاهو را خریداری کرد و این مجموعه بحران زده را با AOL ادغام کرد.
 
پس از تکمیل این فرایند ادغام که تا تابستان به طول می انجامد، دو شرکت یاد شده در قالب جدیدی فعالیت های خود را از سر خواهند گرفت. هر چند هنوز در این زمینه هیچ جزییاتی منتشر نشده است.
 
شرکت AOL که این خبر را تایید کرده وعده داده شرکت جدید به یکی از برترین برندهای تجاری مبدل شود. به گفته تیم آرمسترانگ مدیرعامل فعلی AOL، بیست مجموعه تجاری متنوع به عنوان زیرمجموعه های Oath فعالیت خواهند کرد.
 
وی تأیید کرد که “اوث” مانند چتر تجاری بر سر دو کمپانی یاهو و AOL قرار می‌گیرد. وی افزود دو نام پیشنهادی LOL OMG WTF و Event Verizon مورد پذیرش قرار نگرفت و در نهایت اوث انتخاب شد.
 
درواقع نام تاریخی یاهو از بین نمی‌رود و مانند آلفابت و گوگل می‌شود که با ثبت‌نام تجاری آلفابت همچنان از نام گوگل در امور تجاری دنیای IT استفاده‌شده و همچنان مصطلح است.
 
البته هولیدنگ یاهو و شعبه این شرکت در ژاپن و همین‌طور زیرمجموعه علی بابا به ورایزون واگذار نشده است و یاهو همچنان در سهام گروه شرکت‌های Alibaba، Yahoo Japan، و حق امتیازهایی که به هسته مرکزی فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود دخل و تصور دارد. مابقی بخش باقیمانده از یاهو قرار است با نام Altaba به فعالیت خود ادامه دهد.
 
رسوایی اخیر یاهو در زمینه هک شدن صدها میلیون حساب کاربری ایمیل این شرکت موجب شد تا ورایزن با تخفیف ۳۵۰ میلیون دلاری یاهو را خریداری کند.
 
ورایزن امیدوار است با جذب یک میلیارد کاربر این دو شرکت بتواند درآمدهای کلانی را در آینده به جیب بزند که ازجمله آن‌ها می‌توان به درآمدهای تبلیغاتی حاصل از انتشار آگهی اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.