فناوری اطلاعات

April 9, 2017
17:27 یکشنبه، 20ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82903

امضا 26 تفاهم نامه طرح تکاپو در استان یزد در راستای اشتغال پایدار/ اجرای این طرح تا پایان سال در تمام کشور

امروز با حضور واعظی و دکتر ربیعی در یزد ، ۲۶ تفاهم نامه طرح تکاپو با سرمایه گذاری 2200 میلیارد ریال به منظور ایجاد 6600 شغل طی دوسال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد ، امضا شد.
 
با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و علی ربیعی وزیر تعاون و میر محمد میر محمدی استاندار یزد 26تفاهم نامه طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) با سرمایه گذاری بالغ بر 2200 میلیارد ریال به منظور ایجاد 6 هزار و 600 شغل طی دو سال در حوزه ICT در استان یزد، امضا شد.
 
وزیر ارتباطات درجمع خبرنگاران اظهار کرد:استان یزد در شش رشته دانشگاهی که به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط است دانشجویان و فارغ التحصیلان متعددی دارد  و دانشگاه های یزد کارهای بزرگی را در این حوزه انجام داده است که از ابتدای دولت یازدهم برای توسعه زیرساخت های استان یزد انجام گرفت به طوریکه 273 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت ها و دسترسی ها در این استان سرمایه گذاری صورت گرفته است که قرار است تا پایان این دولت نیز 145 میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری صورت گیرد. 
 
وی در مورد شرایط استان یزد در حوزه ICT افزود: هم اکنون زیرساخت استان یزد طی سه سال و نیم گذشته نسبت به تمام زیر ساخت های که تا قبل از شروع به کار دولت ایجاد شده بود شبکه پهن باند 8 برابر و شلکه انتقال حدود 6 برابر شده و در همه بخش ها اعم از نسل سوم و چهارم تلفن همراه گسترش پیدا کرده است.
 
محمود واعظی با بیان اینکه گسترش ایجاد شده این فرصت را داده است تا مردم علاوه بر استفاده از تلفن ثابت و همراه و اینترنت، زیر ساخت ها در اختیار کسب و کارهای نوین و دانش بنیان قرار گیرد، اظهار کرد: بر این اساس طرح تکاپو در سال گذشته به صورت پایلوت در سه استان خوزستان، کردستان و مازندران را اجرا کردیم  و بنا داریم با توجه به نامیده شدن امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال این طرح را در کلیه استان های کشور در سال 96 اجرا کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.