تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

April 9, 2017
18:25 یکشنبه، 20ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82908

آپدیت iOS 10.3.1 چه تغییراتی را در خود جای داده است؟

ios-10-nimblechapps.png

اگر کاربر آیفون یا آیپد شرکت اپل هستید، احتمالاً می دانید که به روز رسانی iOS 10.3.1 دیشب رسماً عرضه شد. این آپدیت در فاصله بسیار کوتاه یعنی حدود یک هفته پس از آپدیت قبلی یعنی نسخه 10.3 عرضه شده تا باگ ها را برطرف و امنیت دستگاه شما را ارتقا دهد.
 
عرضه این به روز رسانی کوچک توسط اپل به نوعی یک سورپرایز برای کاربران آیفون و آیپد محسوب می شد؛ به خصوص که قبل از آن هیچ نسخه بتایی از 10.3.1 توسط اپل منتشر نشده بود. هم چنین اپل توضیح خاصی در خصوص تغییرات اعمال شده در این نسخه نرم افزاری ارایه نداده است. اما پس از کار کردن با این نسخه می توان آنچه در به روز رسانی جدید سیستم عامل iOS نهفته شده را کشف کرد.
 
در خصوص اولین بهبودی، بد نیست بدانید که نسخه قبلی یعنی 10.3، در آیفون های 5 و 5c یک باگ سخت افزاری ایجاد می کرد که باعث شد اپل عرضه آن را برای این دو محصول متوقف کند. در iOS 10.3.1 این مشکل برطرف شده و کاربران این دو آیفون هم می توانند از امکانات سیستم عامل جدید بهره مند شوند. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که آیفون های 5 و 5c آخرین گوشی های اپل هستند که از چیپ 32 بیتی برخوردارند.
 
دلیل اینکه آیفون 5 اس با این مشکل رو به رو نبود هم به بهره مندی آن از چیپ 64 بیتی بر می گردد. اپل در iOS 10.3 قصد داشته تا پشتیبانی از اپلیکیشن های 32 بیتی را حذف کند و به توسعه دهندگان هشدار داده که برنامه هایشان را برای تولید اپ های 64 بیتی تغییر دهند چرا که در نسخه های بعدی این سیستم عامل این پشتیبانی کاملاً از بین خواهد رفت.
 
در یادداشت های مربوط به مسائل امنیتی، اپل توضیح داده که iOS 10.3.1مشکل وای فای برخی از کاربران را هم حل خواهد کرد. این مشکل اولین بار توسط Gal Beniamini از پروژه زیرو گوگل گزارش داده شده بود. در گزارش او آمده که باگ وای فای می تواند باعث شود تا هکرهای نزدیک به محدوده وای فای کد آن را به راحتی به دست آورند.
 
شما می توانید آپدیت iOS 10.3.1 را که حجم آن از 30 مگابایت کمتر است از طریق وارد شدن به بخش تنظیمات دستگاه و یا نرم افزار آیتونز نصب کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.