اپلیکیشن

تلفن همراه

April 14, 2017
17:09 جمعه، 25ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82940

چگونه تماس صوتی تلگرام را فعال کنیم؟

از حدودا یک ماه پیش تلگرام قابلیت تماس صوتی را برای کاربران خود در اروپا فعال ساخت. اما این قابلیت تا به امروز برای کاربران ایرانی فعال نبود. از امروز کاربران ایرانی نیز می‌توانند از قابلیت تماس صوتی تلگرام استفاده کنند اما چگونه؟
 
برای فعال‌سازی این قابلیت در ابتدا لازم است تلگرام شما به روز باشد. بنابراین در صورتی که از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنید آخرین نسخه تلگرام را از گوگل پلی و در صورتی که از آیفون استفاده می‌کنید آخرین نسخه تلگرام را از اپ استور دانلود کنید. 
 
e8izod_Telegram Calls - main.jpg
در صورتی که همینک از آخرین نسخه تلگرام استفاده می‌کنید، کافیست یکی از کسانی که قابلیت تماس صوتی برای وی فعال شده است با شما تماس گرفته یا یک تماس از دست رفته با شما داشته باشد. بعد از آن شما می‌توانید از قابلیت تماس صوتی بر روی تلگرام خود استفاده کنید. 
 
تلگرام برای برقراری تماس تلفنی از اتصال همتا به همتا (Peer to Peer) استفاده می‌کند تا کیفیت بالایی در تماس اینترنتی‌تان تجربه کنید. اگر امکان برقراری چنین اتصالی وجود نداشته باشد، تلگرام شما را به نزدیک‌ترین سرور خود متصل می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان به مخاطب موردنظرتان دسترسی پیدا کنید. با توجه به اینکه تلگرام، برخلاف سایر اپلیکیشن‌ها، سرورهایی در تمامی نقاط جهان دارد، انتظار می‌رود سرعت بالایی که این شرکت روسی برای تماس‌های تلفنی‌اش وعده داده کاملا محسوس باشد.
 
تلگرام برای بهبود کیفیت تماس‌های تلفنی‌اش از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هوش مصنوعی مورد استفاده تلگرام پس از هر تماس تلفنی‌تان از شما بازخوردی می‌گیرد و با توجه به آن رفتارش را تنظیم می‌کند. البته توجه داشته باشید که این هوش مصنوعی به هیچ وجه به محتوای مکالمه شما دسترسی ندارد، بلکه تنها اطلاعاتی مانند سرعت شبکه، زمان پینگ و مصرف داده را برای بهبود کیفیت از مکالمه شما استخراج می‌کند. حتی اگر سرعت اینترنت شما حین مکالمه تغییر کند، مثلا وارد منطقه‌ای شوید که اینترنت موبایلتان از 4G به 3G تغییر پیدا کند، می‌توانید این تغییرات را به اطلاع هوش مصنوعی  تلگرام برسانید تا کیفیت تماس را با توجه به کیفیت اتصال فعلی‌تان تنظیم کند.
 
نظر شما درباره این قابلیت جدید تلگرام چیست؟
 
   
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.