رگولاتوری

May 7, 2017
13:34 یکشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83148

لزوم تولید محصولات حوزه ICT با محوریت صادرات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صادرات به عنوان یک موضوع جدی در کنار تولید اشاره کرد و گفت: اگر محصولی با نیت صادرات تولید شود در عین حالی که صادر می شود، بازار خوبی را نیز در داخل به دست می آورد.  
محمود واعظی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در محل این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به شعار امسال در حوزه تولید و اشتغال، افزود: تمام مدیران وزارت ارتباطات باید بحث تولید و اشتغال را به صورت جدی و با اعتقاد کامل در سال جاری دنبال کنند.
وی بر اولویت اشتغال در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود:‌ فارغ التحصیلان رشته های حوزه IT حدود 16 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که رقم بالایی است و باید کاری در این حوزه انجام شود که برای کل جامعه تاثیر گذار باشد.
 
وزیر ارتباطات به اهمیت حوزه تولید اشاره کرد و گفت:‌ تولید در وزارت صنعت و یا کشاورزی معنی متفاوتی با تولید در وزارت ارتباطات دارد، در این حوزه به جای ایجاد اشتغالی که فقط جنبه ظاهری دارد و خیلی در GDP کشور نقش ندارد، باید به دنبال ایجاد اشتغالی که به محصول تبدیل شود ، باشیم که این محصول می تواند نرم افزاری و یا تولید محتوا باشد.
 
دکتر واعظی افزود: در این حوزه هم باید طوری سرمایه گذاری شود که زمانی که عنوان می شود اشتغال، در کنار آن تولید نیز مطرح شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صادرات به عنوان یک موضوع جدی در این حوزه اشاره کرد و گفت: اگر محصول با نیت صادرات تولید شود در عین حال که صادر می شود، بازار خوبی را در داخل به دست می آورد.
 
وی تصریح کرد: زمانی که محصولی از کشور خارج می شود، هم کیفیت آن محصول افزایش یافته و هم درآمد ارزی به دست می آید و در کنارآن شیوه ثروت آفرینی را نیز فرا می گیریم که  باعث بزرگ شدن تجارت هم می شود.
 
دکتر واعظی به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 96 اشاره کرد و افزود: این جلسات فقط با موضوع  شعار امسال در حوزه اشتغال و تولید برگزار می شود؛ اما تمام برنامه های این وزارتخانه فقط چند پروژه اقتصاد مقاومتی نیست و باید تمام برنامه های مصوب شده برای سال 96 و باقی مانده سال 95 با رویکرد توسعه ای پیگیری شده و اجرا شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه درباره کاهش قیمت تعرفه ها نیز خاطرنشان کرد: کاهش قیمت تعرفه ها باید به صورتی باشد که برای مردم قابل درک بوده و بتوانند از تمام خدمات در این حوزه با تعرفه کمتر استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.