تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 19, 2017
17:29 جمعه، 29ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83256

قادری: هدف شاپرک افزایش امنیت و ایجاد یک زیرساخت بدون ورود به فضای کسب‌وکار است

در پی رونمایی رسمی بانک مرکزی از روش پرداخت الکترونیک با استفاده از فناوری NFC، مدیرعامل شاپرک گفت: «هدف شرکت شاپرک در تدوین این طرح و دستورالعمل اجرایی آن، حرکت به سمت استانداردها، پیاده‌سازی و رعایت آن‌ها در حوزه پرداخت و همچنین افزایش امنیت و ایجاد یک زیرساخت بدون ورود به فضای کسب‌وکار است.»
 
محسن قادری مدیرعامل شرکت شاپرک درباره مدل پرداخت با استفاده از فناوری NFC گفت: «در شاپرک باهدف حرکت به سمت استانداردها، پیاده‌سازی و رعایت آن‌ها در حوزه پرداخت و همچنین افزایش امنیت، دستورالعمل‌های فنی پرداخت با فناوری NFC بر اساس استاندارهای جهانی را تدوین کردیم. مراحل تکمیلی این طرح در شرکت شاپرک دنبال و تست‌هایی نیز بر روی آن انجام شد که نتیجه آن در نمایشگاه کتاب امسال که پرداخت با NFC برای اولین بار در آن پیاده‌سازی و اجرایی شده، قابل‌مشاهده است.»
 
شاپرک به‌عنوان متولی حوزه پرداخت الکترونیک در کشور امکانات زیرساختی ارائه این سرویس را فراهم کرد و پیش‌نویس مقررات ناظر بر ارائه و استفاده از آن را پس از جمع‌بندی نظرات کارشناسان و فعالان حوزه پرداخت در اختیار بانک مرکزی قرار داد. پس از بررسی‌های لازم، بانک مرکزی از این روش پرداخت به‌صورت رسمی رونمایی کرد.
 
اولین استفاده گسترده از NFC برای پرداخت در نمایشگاه کتاب
سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اولین رویدادی است که به‌صورت گسترده شاهد ارائه این سرویس جدید پرداخت در آن خواهیم بود. در این شیوه پرداخت، برای پرداخت وجه توسط دستگاه‌های کارت‌خوان دیگر نیازی نیست از کارت‌بانکی برای انجام تراکنش استفاده شود.
 
کافی است خریدار اپلیکیشن مربوطه را در گوشی تلفن همراه خود نصب کرده و اطلاعات کارت‌بانکی را در گوشی ذخیره کرده باشد. زمانی که کارت‌بانکی در این نرم‌افزار تعریف شود، از سوی بانک کارت را صادر و پشتیبانی کرده، رمزگذاری و شماره کارت شبیه‌سازی می‌شود. هنگامی‌که برای پرداخت دستگاه‌های کارت‌خوان مراجعه می‌شود با فعال شدن این نرم‌افزار، گوشی تلفن همراه را به دستگاه نزدیک کرده و از طریق نشانه‌گذاری که قبلاً انجام شده، پرداخت در پایانه فروش انجام خواهد شد و دیگر نیازی به استفاده از کارت نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.