تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

May 28, 2017
18:21 یکشنبه، 7ام خردادماه 1396
کد خبر: 83349

ابزارهای پوشیدنی پرداخت از آنچه تصور می‌کنیم به ما نزدیک‌ترند! / تجربه استفاده از دستبند G&D

در چند سال گذشته یکی از روندهایی که مدام در مورد اهمیت آن صحبت شده، فناوری‌های پوشیدنی است. به نظر می‌رسد در آینده نزدیک با رشد پهنای باند و آمدن نسل جدید ارتباطات همراه یعنی ۵G بسیاری از رویاها رنگ واقعی‌تری به خود بگیرند؛ همین حالا هم اتفاق‌های هیجان‌انگیری افتاده است. اینترنت اشیا (IOT) با افزایش سرعت اینترنت همراه مطمئنا در زندگی روزمره کاربردهای جدی‌تری پیدا می‌کند. ابزارهای پوشیدنی هم با گسترش روش‌های نوین ارتباطات حتما نقش بیشتر و پررنگ‌تری در زندگی مردم بازی خواهند کرد.
 
 
 
اولین بار در رویداد المپیک ریو شرکت ویزا به صورت گسترده شروع به استفاده از ابزارهای پوشیدنی کرد. یکی از جالب‌ترین این ابزارها حلقه‌ای بود که با فناوری‌ NFC به ابزار پرداخت تبدیل می‌شد.
 
ویزا و المپیک
 
در کنگره موبایل ۲۰۱۷ (MWC 2017) هم شرکت G&D با تائید ویزا از دست‌بندی رونمایی کرد که به عنوان ابزار پرداخت مورد استفاده قرار می‌گرفت. کمپانی آلمانی G&D و بانک اسپانیایی  Caixabank با ویزا برای ارائه این دست‌بند همکاری کرده بودند. به بازدیدکننده‌های کنگره موبایل بارسلون این دستبند‌ها داده می‌شد که به عنوان ابزار پرداخت در اسپانیا و هرجایی که ویزا و ابزار پذیرش NFC وجود دارد قابل استفاده بودند.
 
 
مدیران G&D یکی از این دستبندها به من هم دادند که وسیله جالبی بود. زمانی که در بارسلون بودم از این دستبند بسیار سبک و تا حدودی ارگونومیک استفاده کردم. هنگامی که این دستبند به دست شما بسته شده تقریبا چیز خاصی حس نمی‌کنید و زمان پرداخت هم با نزدیک کردن دستبند به ابزار پذیرش به راحتی می‌توانید پرداخت را انجام دهید. جنس دستبند به نظر نمی‌رسد حساسیت خاصی روی پوست ایجاد کند و قابل استفاده در محیط‌هایی مانند استخر هم هست.
 
G&D می‌گوید که پیش‌بینی می‌شود ۹۳۶ میلیون نفر از مردم دنیا تا سال ۲۰۲۱ به جمع استفاده‌کنندگان ابزارهای پوشیدنی اضافه شوند. همین‌طور حجم تراکنش‌هایی هم که از طریق این ابزارها پیش‌بینی شده ۴۷۱ میلیون یورو تخمین زده می‌شود.
 
دستبند G&D از نظر امنیتی مبتنی بر یک چیپ جاوا است. این دستبند دقیقا مانند یک کارت پیش‌پرداخت یا بدهی می‌ماند. برای اطلاع از میزان اعتبار موجود در دستبند هم به راحتی می‌توان از طریق وب‌سایت بانک Caixabank اعتبار موجود در کارت را چک کرد.
 
این دستبند نه فقط به عنوان یک ابزار پرداخت بلکه برای هر جایی که  access control وجود دارد هم قابل استفاده است. نمی‌شود از پرداخت‌های خرد صحبت کرد و به حمل‌ونقل عمومی اشاره نکرد. این ابزار قابل استفاده در اتوبوس و مترو و … هم خواهد بود.
 
 
 
 
در آینده نزدیک پرداخت‌های بدون تماس بیشتر از امروز گسترش می‌یابد و کسب‌وکارهای مختلف تلاش می‌کنند با ارائه نوآوری جایی برای خودشان در این بازار باز کنند. طبیعی است که این ابزارها با تجربه کاربری خوبی که دارند مورد استقبال عامه مردم هم قرار می‌گیرند و بزرگ‌ترین مانع سر راه گسترش آنها نقاط پذیرش و افزایش امنیت در این ابزارها است.
 
G&D یا Giesecke & Devrient یک کمپانی تامین‌کننده ابزارهای فناورانه بین‌المللی است که دفتر مرکزی‌اش در مونیخ آلمان است. این کمپانی سال ۱۸۵۲ شروع به کار کرده و ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر در آن کار می‌کنند. این کمپانی سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۲ میلیارد یورو فروش داشته است. G&D در ۳۱ کشور دنیا ۵۱ شرکت زیرمجموعه و همکار تجاری دارد. این کمپانی راه‌حل‌هایی در زمینه پرداخت، ارتباطات امن و مدیریت هویت ارائه می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.