تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

May 28, 2017
19:32 یکشنبه، 7ام خردادماه 1396
کد خبر: 83354

380 میلیون دستگاه گوشی در فصل نخست امسال فروخته شد

عرضه جهانی گوشی هوشمند در فصل نخست سال جاری میلادی رشد 9.1 درصدی را تجربه کرد تا بر این اساس مردم جهان در این دوره زمانی سه ماهه در مجموع 380 میلیون دستگاه گوشی هوشمند خریداری کنند.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) مرکز تحقیقاتی گارتنر در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تمایل مردم برای خرید گوشی‌های هوشمند و انتخاب برند تغییر کرده است و به همین خاطر در سه ماه نخست سال جاری شرکت‌های چینی هوواوی، Oppo و Vivo موفق شدند فروش بالاتری داشته باشند.

این سه شرکت موفق شدند در فصل نخست سال 2017 میلادی در مجموع 24 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را تحت پوشش خود بگیرند.

سهم سامسونگ از بازار جهانی گوشی در این دوره زمانی کاهش 3.1 درصدی را تجربه کرد و شرکت کره‌ای در نهایت موفق به فروش 78.671 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد. سامسونگ در این دوره زمانی صاحب 20.7 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بود.

در این فصل فروش آیفون مانند گذشته بود و تغییر خاصی نکرد. طی سه ماه نخست سال جاری میلادی 51.992 میلیون دستگاه گوشی هوشمند آیفون فروخته شد و همین مسئله سهم اپل از بازار جهانی گوشی را از 14.8 درصد در مدت مشابه سال قبل به 13.7 درصد رساند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.