باندپهن

باندپهن سیار

فیبرنوری

June 2, 2017
19:47 جمعه، 12ام خردادماه 1396
کد خبر: 83405

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: پایلوت طرح فیبر نوری خانگی از خوزستان شروع شد

نخستین لینک فیبر نوری و هوشمندسازی ساختمان مخابرات مرکزشهرستان آبادان با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر سراییان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ، افتتاح شد.
 
محمود واعظی پیش از ظهر امروز در حاشیه اولین لینک فیبر نوری خانگی (FTTH) در منزل خانواده معظم شهدا در آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر، سه افتتاح بزرگ داریم که بخشی از آنها به شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص دارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری گفت:. اجرای پایلوت طرح فیبر نوری خانگی از استان خوزستان شروع کردیم و مقرر شده تا بودجه اضافه هم برای آن اختصاص داده شود
 
وی افزود: برای افتتاح این پروژه ها شرکت مخابرات ایران، اپراتورها، شرکت ارتباطات زیرساخت و منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری خوبی داشتند. بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح این پروژه ها هزینه شده است.
 
واعظی با اشاره به اینکه در اهواز نیز NIX شهر را افتتاح می کنیم، گفت: در شرکت مخابرات ایران تصمیم گرفتیم تا فیبر نوری را به محل های اقتصادی، بخش های کار و همچنین بخش خانگی ببریم که اولین استان برای پایلوت خوزستان، اولین شهر آبادان و اولین خانه نیز خانه شهید است. مقرر شده تا این فیبر نوری خانگی را به یک میلیون مکان ببریم و با این کار تحول خوبی را در منطقه آزاد اروند و شهر آبادان ایجاد کنیم.
 
وزیر ارتباطات بیان کرد: اجرای پایلوت طرح فیبر نوری خانگی از استان خوزستان شروع کردیم و مقرر شده تا بودجه اضافه هم برای آن اختصاص داده شود.
 
واعظی عنوان کرد: برای حل مشکل گرد و غبار آنچه که مربوط به سرزمین ایران است را در فاصله کوتاه با سرمایه گذاری اقدامات لازم را انجام می دهیم. بخش خاصی از این مشکل نیز در حوزه کشور عراق هست که مذاکرات را برای این بخش شروع کرده ایم.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تا حل مشکل ریزگردها وظیفه دولت است که به توسعه خوزستان توجه جدی داشته باشد، یادآور شد: مردم خوزستان با این همتی که مشارکت بالایی برای انتخابات داشتند وظیفه و مسئولیت دولت را سنگین تر کردند تا به مردم این استان خدمت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.