اپراتورها

تلفن همراه

June 3, 2017
11:28 شنبه، 13ام خردادماه 1396
کد خبر: 83430

پرونده شکایت ترکسل از ام.تی.ان دوباره به جریان می افتد

turkcell.jpg

دفتر خبرگزاری ایرنا در آنکارا: اعتراض شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی و برنده مزایده راه اندازی اپراتور مخابراتی ایرانسل در ایران در خصوص شکایت شرکت ترکسل ترکیه، رد شده وبراین اساس، پرونده شکایت ترکسل همچنان در دستور کار دادگاه رسیدگی کننده قرار دارد.
 
 
شرکت ترکسل ترکیه در مراجع قضایی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی شکایتی را علیه شرکت مخابراتی ام.تی.ان آفریقای جنوبی در خصوص پرونده مزایده راه اندازی و ارائه خدمات مخابراتی در ایران تحت نام ایرانسل مطرح کرده و خواستار غرامت 4.2 میلیارد دلاری شده بود.
 
خبرگزاری آناتولی ترکیه در این خصوص روز شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که در پی این شکایت، مراجع قضایی آفریقای جنوبی در حال بررسی شکایت شرکت ترکسل بودند ولی شرکت ام.تی.ان به این شکایت اعتراض کرده بود که در نهایت اعتراض شرکت ام.تی.ان در دادگاه عالی شهر ژوهانسبورگ رد شد.
بر اساس این گزارش، با رد این اعتراض، روند بررسی پرونده دوباره آغاز می شود.
بنا به ادعای آناتولی، شرکت ترکسل ترکیه به رغم پیروزی در مزایده، مجوز فعالیت در ایران را نتوانست بگیرد و شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی از طریق راه های غیرقانونی برنده این مزایده اعلام شد و به همین علت شرکت ترکسل شکایتی را علیه رقیب خود در آفریقای جنوبی مطرح کرد.
 
بوراک مرگن کارشناس ارشد ارتباطات شرکت ترکسل در همین رابطه به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفت که در پرونده ارائه شده به دادگاه عالی آفریقای جنوبی، ترکسل از ایرنه چارنلی مدیر اجرایی سابق و فوتوما نهیلکو مدیر اجرایی کنونی ام.تی.ان و سه شخصیت حقوقی وابسته به شرکت ام.تی.ان در دادگاه عالی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی شکایت شده است.
 
وی افزود: روند ادامه دادرسی با ارائه اسناد از سوی دو طرف ادامه خواهد یافت، اما هنوز تاریخ دقیق برگزاری جلسه اول دادگاه مشخص نشده است.
 
به گزارش ایرنا، شرکت ترکسل مدعی است که در مزایده سال 2004 در تهران، با بالاترین رقم پیشنهادی شرایط راه اندازی و اجرای اولین اپراتور تلفن همراه بخش خصوصی در ایران را کسب کرده بود و در حالی که تمامی شروط مربوط به پیش از مزایده و پس از آن را انجام داده بود، این مجوز راه اندازی اولین اپراتور خدمات مخابراتی بخش خصوصی ایران به شرکت اپراتور تلفن همراه ام.تی.ان و تحت نام ایرانسل صادر شد.
 
شرکت ترکسل ترکیه نیز در همین خصوص در سال 2013، پرونده ای را علیه مدیران شرکت ام.تی.ان با اتهام فساد و تخلف در روند مزایده از جمله پرداخت رشوه به مقامات دولت ایران و آفریقای جنوبی به دادگاه عالی ژوهانسبورگ ارائه کرد ولی روند محاکمه به دلیل بررسی اعتراضات صورت گرفته از سوی طرف مقابل به تعویق افتاد.
 
دادگاه عالی شهر ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی در جلسه 5 می 2017 با صدور حکمی اعتراض شرکت ام.تی.ان را رد کرد و در پی رد این اعتراض، رسیدگی به پرونده درخواست غرامت معادل 4.2 میلیارد دلار ترکسل از ام.تی.ان دوباره در مسیر قضایی انجام می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.