تلفن همراه

گوشی

June 5, 2017
21:08 دوشنبه، 15ام خردادماه 1396
کد خبر: 83464

چین پایین ترین ضریب نفوذ گوشی هوشمند و نروژ بالاترین رقم را دارد

گوشی های هوشمند این روزها آنقدر فراگیر شده اند که تقریبا اکثر مردم یکی از این دستگاه ها را دارند. به اطراف که نگاه می کنیم، نه تنها جوانان و میانسالان از این دستگاه ها استفاده می کنند، بلکه کودکان و نوجوانان و حتی سالمندان هم یکی از این دستگاه ها را همراه خود دارند و مدام در حال تعامل با این ابزارها هستند.
 
اما دانستن اینکه ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در کدام کشورها بیشتر از سایر کشورها است، خالی از لطف نیست.
 
بر اساس اینفوگرافیکی که به تازگی منتشر شده و مربوط به سال 2017 است، شاید جالب باشد که بدانید چین با وجود اینکه بزرگ ترین بازار موبایل دنیا را دارد، اما ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در این کشور در مقایسه با سایر کشورها کمتر است، بنابراین اینطور استنباط می شود که اکثر مردم چین از گوشی های فیچرفون استفاده می کنند و فقط 49 درصد از آنها گوشی هوشمند دارند.در این میان نروژ بالاترین میزان ضریب نفوذ گوشی های هوشمند را با رقم 97/6 درصد دارد.
 
بعد از نروژ کشور دانمارک با 92/7 درصد در جایگاه دوم قرار می گیرد و هلند با 92/6 درصد رده سوم جدول را به خود اختصاص داده است. در جایگاه چهارم، پنجم و ششم به ترتیب سوئد با 86/7 درصد، فنلاند با 83/2 درصد و انگلیس با 80/9 درصد قرار گرفته اند.
آلمان و استرالیا هر دو با ضریب نفوذ 80 درصدی رده هفتم لیست بیشترین تعداد کاربر گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند.
 
ژاپنی ها در میان کشورهای دنیا با بیشترین میزان ضریب نفوذ گوشی هوشمند جایگاه هشتم را در اختیار دارند. ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در این کشور 79/9 درصد برآورد شده است.
فرانسه با ضریب نفوذ 77/5 درصدی در بین کشورهای دنیا نهم است، اسپانیا با رقم 73/1 درصد دهم و روسیه با 69 درصد جایگاه یازدهم را در اختیار دارد.
 
86 درصد مردم ایتالیا از گوشی هوشمند استفاده می کنند و 65/5 درصد از مردم کانادا از این گوشی ها بهره می برند و به این ترتیب ایتالیا و کاناد به ترتیب جایگاه دوازدهم و سیزدهم این جدول را به خود اختصاص داده اند.
 
آمارها نشان داده که 64 درصد مکزیکی ها و 53 درصد مردم اندونزی از گوشی های هوشمند بهره می برند. بنابراین مکزیکی ها در رده چهاردهم و اندونزی در رده پانزدهم پرکاربرترین کشورهای دنیا به لحاظ استفاده از گوشی های هوشمند شناخته می شوند.
 
اما موضوع جالب در این لیست قرارگیری چین در پایین جدول ضریب نفوذ گوشی های هوشمند است.
این در حالی است که ضریب نفوذ موبایل به شکل کلی در این کشور 100 درصد است؛ اما کمتر از نیمی از مردم این کشور گوشی هوشمند دارند.
 
در این اینفوگرافیک نام همه کشورها درج نشده است و مشخص نیست که در کشورهایی مثل هند یا ایران ضریب نفوذ گوشی های هوشمند چه میزان است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.