فناوری اطلاعات

June 5, 2017
21:50 دوشنبه، 15ام خردادماه 1396
کد خبر: 83475

تلویزیون همچنان محبوب ترین ابزار مشاهده محتوای چند رسانه ای است

با وجود استفاده روزافزون از گوشی و تبلت و رایانه برای مشاهده فیلم و سرالت، تلویزیون ها هنوز برترین انتخاب بدین منظور هستند.
 
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دیجیتال ترندز، بررسی های موسسه تحقیقاتی نیلسن در سه ماهه چهارم سال 2016 نشان می دهد بیش از 92 درصد از تمام موارد مشاهده محتوای چندرسانه ای توسط بزرگسالان آمریکایی بالاتر از 18 سال از طریق صفحات تلویزیون صورت می گیرد.
 
بر همین اساس اگر چه روش های مشاهده فیلم و سرالح بسیار متنوع تر از قبل شده، اما هنوز هم بیشتر مردم ترجیح می دهند پای تلویزیون های خود با نمایشگرهای بزرگ بنشینند و این نوع محتوا را ببینند.
تحقیقات نیلسن حاکیست 82 درصد افراد بالغ در آمریکا با تلویزیون فیلم و سرالر می بینند و 10 درصد هم با استفاده از تلویزیون های متصل به اینترنت و رایانه این کار را انجام می دهند.
 
تنها 5 درصد از مردم عادت دارند با استفاده از رایانه به طور مداوم فیلم وسراله ببینند. همچنین استفاده از گوشی هوشمند و تبلت برای این کار هم صرفا توسط 1/8 و 0/7 درصد از مردم صورت می گیرد.
یافته های این تحقیق بر خلاف تصور عمومی در مورد استفاده گسترده از گوشی و تبلت و رایانه برای مشاهده فیلم و سرالش است و نشان می دهد صفحات کوچک این وسایل الکترونیک هنوز
 نمی توانند با تلویزیون های بزرگ رقابت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.