تبلت

تلفن همراه

June 6, 2017
0:30 سه شنبه، 16ام خردادماه 1396
کد خبر: 83494

آیپد پرو 10.5 اینچی اپل معرفی شد؛ حاشیه باریک نمایشگر و تراشه A10X Fusion

اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش از نسل جدید آیپد پرو با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی رونمایی کرد.
 
آیپد پرو 10.5 اینچی اپل معرفی شد؛ حاشیه باریک نمایشگر و تراشه A10X Fusion
 
اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش یا WWDC 2017 که از ساعاتی پیش آغاز شده است، از نسل جدید تبلت خود با نام آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی رونمایی کرد.
 
آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی اپل علاوه بر اینکه از نمایشگر بزرگ‌تری بهره می‌برد، حاشیه‌ی باریک‌تری نیز دارد. حاشیه‌ی این تبلت ۴۰ درصد باریک‌تر شده و از این‌رو نمایشگر تعبیه‌شده قادر است یک کیبورد با سایز کامل را نمایش دهد. اپل در این تبلت از پردازنده‌ی A10X Fusion استفاده کرده است که از وجود ۶ هسته‌ی پردازشی در کنار ۱۲ هسته‌ی گرافیکی بهره می‌برد.
 
آیپد پرو 2017 / ipad pro 2017
 
آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی جدید اپل به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از نمایشگر True Tone و همچنین فناوری ProMorion، بیش از ۵۰ درصد روشن‌تر از تبلت‌های پیشین این کمپانی است؛ حال آنکه نرخ بروزرسانی نمایشگر این تبلت نیز ۱۲۰ هرتز است. افزایش نرخ بروزرسانی به این معنی است که نمایش محتوا روان‌تر می‌شود و همچنین استفاده از اپل پنسل تجربه‌ی بهتری به کاربران القا می‌کند. البته این تمام ماجرا نیست؛ چراکه تعیین نرخ بروزرسانی نمایشگر متغیر و پویا است و می‌توان آن را روی ۲۴، ۴۸ و ۱۲۰ هرتز تنظیم کرد. این قابلیت عمر باتری را افزایش می‌دهد و از این‌رو کاربر می‌تواند برحسب نیاز خود آن را تعیین کند. باید اضافه کنیم که آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی اپل از ویدیوهای HDR نیز پشتیبانی می‌کند. تأخیر نمایشگر آیپد جدید اپل در واکنش به لمس توسط اپل پنسل به ۲۰ میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده است.
 
آیپد پرو 2017 / ipad pro 2017
 
تراشه‌ی A10X Fusion از نظر قدرت پردازش گرافیکی و پردازشی ۴۰ درصد سریع‌تر از نسل پیشین این تراشه است. سنسور مورد استفاده در دوربین سلفی و دوربین اصلی آیپدپرو ۱۰.۵ اینچی مشابه سنسورهایی است که در آیفون ۷ مورد استفاده قرار گرفته است.
اپل مدعی است که نرخ بروزرسانی نمایشگر این تبلت که ۱۲۰ هرتز است که باعث می‌شود عملکرد آن همچون رایانه‌های رومیزی باشد. آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی وای‌فای اپل با حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی، برچسب قیمت ۳۲۹ دلاری و نسخه‌ی ال‌تی‌ای، برچسب قیمت ۵۴۹ دلاری خواهد داشت. ضمنا اپل در نظر دارد قاب‌های جدیدی نیز برای تبلت‌های خود رونمایی کند.
 
 
 
 
 
 
اپل همچنین نسخه‌ی به‌روز شده‌ای را از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی رونمایی کرد. تنها تغییر و بروزرسانی انجام‌شده در نسخه‌ی جدید آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل، استفاده از پردازنده‌ی A10X Fusion است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.