سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 6, 2017
0:34 سه شنبه، 16ام خردادماه 1396
کد خبر: 83497

اپل فایل سیستم جدید APFS را معرفی کرد

اپل دقایقی پیش در جریان کنفرانس WWDC 2017 فایل‌سیستم جدید و اختصاصی خود با نام APFS را برای استفاده در macOS و دستگاه‌های مبتنی بر iOS معرفی کرد.
 
اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2017 اعلام کرد که نسخه‌ی جدید سیستم عامل دسکتاپ این شرکت با نام MacOS High Sierra از فایل‌سیستم جدید و اختصاصی APFS (مخفف Apple File System) استفاده خواهد کرد.
 
فایل‌سیستم (filesystem) روشی برای ذخیره‌سازی و سازماندهی فایل‌های کامپیوتر است و سیستم عامل‌های مختلف از فایل‌سیستم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. برای مثال مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز از فایل‌سیستم‌های NTFS و FAT 32، بیشتر توزیع‌های لینوکس از فایل سیستم ext3 و اپل تا پیش از این از فایل‌سیستم HFS در سیستم عامل خود استفاده می‌کرد.
 
فایل سیستم اپل apfs
 
به‌گفته‌ی اپل APFS از عملکرد و امنیت بیشتری نسبت به فایل‌سیستم قدیمی HFS برخوردار است. بر اساس دموی نمایش داده شده توسط اپل در جریان کنفرانس، کپی فایل‌ها در اپلیکیشن Apple File با استفاده از فایل سیستم جدید چندین برابر سریع‌تر انجام می‌شود. علاوه بر سرعت بالاتر، ماکزیمم تعداد فایل‌های ممکن برای ذخیره‌سازی روی هر پارتیشن به ۹ کوینتیلون عدد افزایش یافته است.
 
فایل‌سیستم جدید که برای اولین بار در جریان کنفرانس WWDC سال گذشته معرفی شده بود، قرار است در طیف وسیعی از محصولات اپل، از اپل تی‌‌وی و اپل واچ گرفته تا iOS و macOS استفاده شود. به‌گفته‌ی اپل این فایل‌سیستم برای استفاده در فضاهای ذخیره سازی جدید مانند SSD-ها بهینه شده است.
 
ازآنجایی که بسیاری از کاربران macOS از کامپیوتر خود برای انجام وظایفی که به شدت به عملکرد فضای ذخیره‌سازی وابسته است استفاده می‌کنند، فایل‌سیستم جدید را شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی جدید معرفی شده برای نسخه‌ی جدید سیستم عامل دسکتاپ اپل نامید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.