سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 7, 2017
19:11 چهارشنبه، 17ام خردادماه 1396
کد خبر: 83519

همه محصولاتی که در کنفرانس WWDC 2017 معرفی شدند

کنفرانس WWDC سال ۲۰۱۷ شرکت اپل، شب دوشنبه این هفته در سن خوزه کالیفرنیا آغاز شد و در نطق اصلی آن محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدیدی توسط این شرکت معرفی شدند.
 
در این نوشته همه محصولات مهمی که در این کنفرانس معرفی شد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
 
692626382.1496680676.jpg
 
tvOS
مهم‌ترین اشاره اپل به tvOS، صحبت درباره یک منبع محتوایی جدید و بسیار بزرگ، یعنی آمازون پرایم بود که قرار است به Apple TV و اپ جدید TV این شرکت بیاید. تیم کوک، مدیر عامل اپل قول بروزرسانی‌های بیشتری در مورد tvOS را در ادامه سال ۲۰۱۷ داده است.
 
watchOS 4
در کنفرانس امسال یک نسخه جدید از watchOS، سیستم عاملی که اپل واچ از طریق آن کار می‌‎کند، معرفی شد. این بروزرسانی تحولات چندان بنیادینی، دست کم نسبت به بروزرسانی سال قبل، ایجاد نکرد اما با این وجود چندتایی قابلیت جذاب در نسخه امسال وجود دارد که به اختصار بهشان اشاره می‌کنیم.
 
یک پس‌زمینه هوشمند که از طریق سیری کار می‌کند و برای تنظیم و شخصی‌سازی محتوایش در طول روز از یادگیری ماشینی بهره گرفته می‌شود. محتواهای مشخصی که تغییر می‌کنند و شامل یادآورها، اطلاعات ترافیکی، قرارهای ملاقات، اخبار و … می‌شوند.
 
قابلیت دیگر، ویژگی‌های خاص ورزشی است که شامل کنترل هوشمند‌تر تمرین‌ها، شیوه‌های انگیزشی جدید برای هدف‌گذاری‌های ورزشی و امکان تبادل اطلاعات ورزشی با دستگاه‌های باشگاه‌ها است که از طریق شراکت اپل با سازنده‌های بزرگ لوازم ورزشی محقق شده است.
 
در عین حال در این نسخه جدید امکاناتی برای اتصالات بهتر و گسترده‌تر ساعت‌های اپل با دستگاه‌های سخت‌افزاری دیگر تعبیه شده است.
 
macOS High Sierra
بروزرسانی جدید سیستم عامل مک امسال چندان بزرگ نبود. در واقع اپل امسال را صرف رفع عیوب سیستم عامل خود و کامل‌تر کردن آن کرده. این کامل کردن شامل بروزرسانی سافاری، امکانات بهتر ویرایش عکس و سازماندهی، تنظیمات بهتر سیستم‌های فایل و موتورهای گرافیکی قوی‌تری که بتوانند گسترش حوزه واقعیت مجازی را پشتیبانی کنند و همچنین پشتیبانی از موتورهای بازی‌سازی می‌شود.
 
 آی‌مک‌های جدید
آی‌مک‌های جدید صفحه‌نمایشی بهتر، پردازنده‌های سریع‌‌تر، عملکرد گرافیکی بهتر (مناسب برای آفرینش محتوای واقعیت مجازی)، ظرفیت حافظه بیشتر و درگاه‌هایی جدید دارند. این آی‌مک‌ها در سه مدل ۲۱، ۲۱٫۵ و ۲۷ اینچی به بازار می‌آیند. به جز این آی‌مک‌ها یک مدل جدید با نام آی‌مک پرو هم معرفی شد. این مدل قدرتمند ۲۷ اینچی است، پردازنده ۱۸ هسته‎ای دارد و با قیمتی در حدود ۵ هزار دلار عرضه خواهد شد. مک‌بوک و مک‌بوک پروی جدید هم تراشه‌ها و سخت‌افزار قوی‌تر و مک‌بوک ایر هم تراشه‌ قوی‌تری خواهد داشت. مدل پایه مک‌بوک پروی جدید، قیمتی کمتر از مدل قبلی دارد.
 
iOS 11
در iOS 11 برنامه آی‌مسیجز (iMessages) بهتر از همیشه با دستگاه‌های مختلف هماهنگ می‌شود و با آپلود برخی از تصاویر قدیمی بر روی سیستم‌های ابری، حافظه‌ بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اپل پی هم قادر است پرداخت پول بین دو فرد را از طریق آی‌مسیجز با کارت جدید Apple Pay Cash عملی کند.
 
سیری می‌تواند پرسش‌های شما را به زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی و چینی ترجمه کند، از طریق کیت توسعه‌دهندگان SiriKit که اپل سال گذشته عرضه کرده از اپ‌های بیشتری پشتیبانی کند و متن‌های روی صفحه‌نمایش که نیاز دارید خوانده شوند را برای‌تان بخواند.
 
دوربین در iOS 11 از الگوریتم‌ها و فرمت‌های فایلی بهتر عکس‌ها و ویدیوها پشتیبانی می‌کند که باعث کاهش حجم آن‌ها می‌شود.
 
لاک‌اسکرین و پنجره نوتیفیکیشن‌ها با هم ادغام می‌شوند و نقشه اپل هم جزییات بیشتری درباره فرودگاه‌ها خواهد داشت.
 
یک مود جدید ایمنی با نام «do not disturb while driving» که باعث سایلنت کردن نوتیفیکیشن‌ها می‌شود به نسخه جدید سیستم عامل اضافه شده و همچنین تلفن‌تان در این شرایط به صورت خودکار در جواب افراد پیام «در حال رانندگی هستم» را برای‌شان ارسال می‌کند.
 
اپ استور در این نسخه از iOS برای اولین بار طراحی جدیدی پیدا کرده و بسیار شبیه اپل موزیک شده است. همچنین در این نسخه جدید قابلیت‌های بخصوصی مربوط به آیپد اضافه شده، قابلیت‌هایی از جمله داک جدید برای اپ‌ها، امکان برای کار با چندین اپ برای امور چندوظیفه‌ای، پشتیبانی از امکان درگ و دراپ و همچنین یک اپ جدید فایل‌ها، در کنار امکانات بهتر برای قلم، در این نسخه اضافه شده است.
 
اپل در iOS 11 ابزارهای جدیدی برای توسعه‌دهنده‌ها ارائه کرده، یکی از این ابزارها AR Kit برای اپ‌های واقعیت مجازی است که اپل مدعی است بزرگترین پلتفرم واقعیت مجازی در جهان است.
 
نسخه جدید سیستم عامل اپل، پاییز امسال عرضه می‌شود و نسخه بتای آن هم در ماه میلادی جاری در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
 
آیپد پروی ۱۰٫۵ اینچی
در نطق اصلی کنفرانس WWDC مدل جدیدی از آیپد پرو (تبلت اپل برای کاربران حرفه‌ای اش) معرفی شد. این مدل حاشیه‌های باریک‌تری در کناره‌‎ها دارد با این وجود هنوز دکمه هوم و کیبورد آن مثل سابق است. در این آیپد پرو شاهد وجود صفحه‌نمایش جدید با رنگ‌های بهتر و قابلیت جدید با نام ProMotion هستیم، قابلیتی که باعث بروزرسانی محتوا با نرخ ۱۲۰ بار در ثانیه می‌شود (این قابلیت در استفاده از قلم بسیار کاربردی است). قیمت این آیپد پرو از ۶۴۹ دلار آغاز می‌شود.
 
HomePod، اسپیکر جدید اپل
اپل هم مثل بسیاری دیگر از رقبایش به دنبال تاثیرگذاری در بازار اسپیکرهای هوشمند است، به همین دلیل هم یک اسپیکر هوشمند با نام هوم‌پاد و با قیمت ۳۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد کرد. این دستگاه کوچک اما قدرتمند، فضا و شکل اتاق شما را درک می‌کند و صدا را بر اساس محیط تنظیم خواهد کرد. می‌توانید این اسپیکر را با یک اسپیکر دیگر هم همراه کنید تا از ترکیب کارکرد آن دو با هم تاثیر بسیار قدرتمندتری ایجاد شود.
 
از طریق قابلیت Musicologist، دستیار صوتی هوشمند سیری شرکت اپل برای‌تان موسیقی‌هایی که می‌خواهید را از طریق اپل موزیک پخش می‌کند. می‌توانید از سیری درباره موسیقی در حال پخش، وضعیت آب و هوا، اخبار، پیام‌ها، پادکست‌ها و بسیاری موضوعات دیگر سوال بپرسید و سیری جواب‌تان را خواهد داد. باید دید اپل در این بازار جدید چه عملکردی خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.