سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 7, 2017
20:01 چهارشنبه، 17ام خردادماه 1396
کد خبر: 83538

عذرخواهی مایکروسافت به خاطر انتشار ناخواسته نسخه اولیه ویندوز ۱۰

پنج‌شنبه هفته گذشته مایکروسافت به صورت تصادفی یک نسخه آزمایشی از Windows ۱۰ builds را که برای توسعه بیشتر به صورت داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفت، برای گروه کوچکی از دستگاه‌های مبتنی بر طرح Windows Insider عرضه کرد.به گزارش وب‌سایت pcworld، «دونا ساکار» یکی از ناظران فناوری در این خصوص گفت: «این اتفاق یک استقرار ناخواسته بود که به سیستم مهندسی کنترل مربوط می‌شود و به صورت کاملا اتفاقی در اختیار اعضای گروه Insider قرار گرفته است».
 
عرضه این نسخه اولیه از سیستم عامل مایکروسافت هرگز برای استفاده عمومی آماده نشده است و می‌تواند روی ثبات رایانه تاثیر منفی برجا بگذارد. 
 
رایانه‌هایی که مبتنی بر طرح Windows Insider فعالیت می‌کنند به صورت خودکار این نسخه اولیه را دریافت کرده‌اند. ساکار هشدار داد نسخه آزمایشی که به صورت تصادفی عرضه شده است می‌تواند تاثیرات مخربی را روی رایانه برجا بگذارد بیشتر از نسخه‌های عمومی Builds آسیب‌رسان باشد.
 
ساکار همچنین اعلام کرد کاربرانی که از این اتفاق آسیب دیدند می‌توانند منتظر اصلاحیه مایکروسافت بمانند تا نسخه بعدی Builds عرضه شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.