باندپهن

باندپهن سیار

June 14, 2017
11:50 چهارشنبه، 24ام خردادماه 1396
کد خبر: 83604

استفاده ۳۴ میلیون ایرانی از موبایل باندپهن/ حجم بازار ۳ برابر شد

وزیر ارتباطات تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در ایران را ۴۴ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۳۴ میلیون کاربر از خدمات نسل سوم و چهارم پهن باند موبایل استفاده می کنند.
 
2030920.jpg
محمود واعظی در سخنرانی خود در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) که در ژنو سوئیس در حال برگزاری است، درباره تلاش ایران برای دستیابی به منافع عرضه سرویس های ICT در زندگی روزمره مردم، توضیح داد و گفت: سیاست ما همواره گسترش محتوای سالم، بهبود کیفیت و تنوع سرویس های مبتنی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است.
 
وی افزود: در عین حال مقرون به صرفه بودن سرویس ها با استفاده از عامل رقابت، مشارکت با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی، گسترش دسترسی به مناطق روستایی و دوردست، تسهیل و حمایت فعالانه از نوآوری ها و استقبال از فناوری های پیشرفته برای افزایش بازده، در این بخش مدنظر بوده است.
 
واعظی با تاکید براینکه همه این موارد برای ارائه سرویس های فراگیر و مقرون به صرفه مبتنی بر پهن باند در شبکه ملی اطلاعات به اجرا درآمده است،‌ گفت: با اجرای این سیاستها، سرویس های پهن باند را تقریبا به ۲۸ هزار روستا ارائه کرده ایم و تعداد مشترکان فعال موبایل در ایران بیش از ۸۵ میلیون نفر و خطوط ثابت در ایران، بیش از ۴۸ میلیون نفر است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تعداد کاربران پهن باند به ۴۴ میلیون نزدیک شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۴ میلیون کاربر از خدمات نسل سوم و چهارم ( ۳G و ۴G) پهن باند موبایل استفاده می کنند و اکنون ۳G در بیش از ۹۰۰ شهر و ۴G در بیش از ۷۰۰ شهر ایران فعال است.
 
واعظی با بیان اینکه ظرفیت داخلی IP زیرساخت نزدیک به ۱۰ترابیت بر ثانیه است، یادآور شد: در ایران ۷ مرکز IXP (مرکز تبادل اطلاعات) راه اندازی کرده ایم و اخیرا اتصال فیبر نوری به منازل (FTTH) مشتریان مسکونی و کسب و کارها، ارائه می شود و سرعت ارائه چنین خدماتی در آینده نیز، بیشتر خواهد شد.
 
وی با تاکید بر کاهش شکاف دیجیتال اظهار داشت: ما با استفاده از منابع مالی USO (طرح توسعه اجباری ارتباطات) به سرعت در حال کاهش شکاف دیجیتال هستیم تا شبکه ها و سرویس های ICT به مناطق دوردست و کمتر برخوردار، گسترش یابد. در این راستا هدف خود را ارائه اتصال پهن باند و عرضه خدمات سودمند، قرار داده ایم.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به ایجاد ۱۰۰ هزار شغل مرتبط با فناوری اطلاعات در سال گذشته و حمایت های مالی و اعطای وام های کم بهره به شرکت های نوپا، موسسات نوآوری و مراکز تحقیق و توسعه، گفت: در سه سال گذشته حجم بازار ICT در ایران سه برابر شده و انتظار داریم این افزایش را در ۵ سال آینده نیز داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه سیاست ایران استقبال، تسهیل و تشویق همکاری های بین المللی در همه حوزه های مرتبط با ICT است، توجه بر اهمیت پروژه های مشترک با شرکای خارجی در توسعه فناوری ها، برنامه های کاربردی و خدمات جدید را ، ضروری عنوان کرد و افزود: این موضوع یکی از ستون های اصلی سیاست ما است و ما این فعالیتها را با اولویت دهی به معاملات خود، با کسانی که به این فراخوان پاسخ مثبت دهند، ادامه می دهیم؛ در این میان شرکتهای ایرانی زیادی در حوزه ICT وجود دارد که آماده آغاز همکاری های بین المللی هستند.
 
اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی با شعار «جامعه اطلاعاتی و دانش بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار» از ۲۲ تا ۲۶ خرداد ۹۶ (۱۶-۱۲ ژوئن) در ژنو سوئیس، درحال برگزاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.