اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 11, 2017
17:59 سه شنبه، 20ام تیرماه 1396
کد خبر: 83943

دیتاسنتر ملی آسیاتک در ششمین برج بلند مخابراتی دنیا افتتاح می‌شود

در راستای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، مدیر عامل شرکت آسیاتک از افتتاح فاز یک دیتاسنتر ملی آسیاتک در برج میلاد خبر داد.
محمدعلی یوسفی­‌زاده بااعلام خبر قریب‌الوقوع افتتاح فاز یک دیتاسنتر ملی آسیاتک در برج میلاد افزود: شرکت آسیاتک همواره در راستای همراهی با شبکه ملی اطلاعات اقدامات مهمی انجام داده است.
 
وی افزود: با توجه به افزایش انتقال دیتای داخلی از خارج به داخل کشور، اهمیت ایجاد و ارتقای فضای امن و کافی در کشور بیش از پیش به چشم می‌خورد و در این راستا و با توجه به حجم عظیم این پروژه و همچنین اهمیت ویژه امنیت در آن، انتخاب مکانی که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد از نظر تکنولوژی ساخت، امنیت اطلاعات، ارتفاع، تجهیزات، تامین انرژی‌های پایه و سایر ملزومات تخصصی و تکنیکی باشد، بسیار مهم به نظر می‌رسید.
 
مدیر عامل شرکت آسیاتک ادامه داد: بر همین اساس در خصوص انتخاب بهترین فضای ممکن با بهره­‌گیری از فن­آوری روز دنیا، پس از برگزاری جلسات تخصصی و کاربردی، فضایی با مساحت بیش از ۹۰۰ مترمربع در برج میلاد تهران به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی دنیا و مستحکم‌ترین سازه مخابراتی کشور به این پروژه اختصاص داده شد.
 
محمدعلی یوسفی‌زاده در پایان گفت: با افتتاح دیتاسنتر ملی آسیاتک در برج میلاد به‌دست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین شروع به کار چند سرویس مهم ارتباطی دیگر از جمله تلفن ثابت کشوری آسیاتک و ارائه خدمات ویژه ارتباطی به شرکت های Servco، گام مهمی در راستای نیل به اهداف کلان فاز سوم شبکه ملی اطلاعات برداشته خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.