اپراتورها

تلفن همراه

July 12, 2017
10:08 چهارشنبه، 21ام تیرماه 1396
کد خبر: 83973

رگولاتوری: سیم کارت ثبت نام شده فعال نباشد اپراتور می تواند آن را سلب امتیاز کند

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران – رگولاتوری – گفت: اپراتورهای تلفن همراه طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات می توانند بعد از دادن چند بار اخطار به مشترکانی که سیم کارت ثبت شده ، غیرفعال دارند نسبت به سلب امتیاز خط مذکور اقدام کنند.
 
82595753-71737117.jpg
'جهانگیر اسدی' روز چهارشنبه در پاسخ به سئوال ایرنا مبنی براینکه آیا اپراتورهای تلفن همراه می توانند امتیاز سیمکارتی که مشترک بنا به دلایلی آن را فعال نکرده و یا تنها از داده آن استفاده می کند سلب کند افزود: سیم کارت به نوعی جزو سرمایه های کشور به حساب می آید بنابراین بلوکه کردن آنها چندان مطلوب نیست.
مدیرروابط عمومی سازمان تنظیم مقررات ادامه داد:استفاده نکردن و بلوکه کردن سیم کارت از طرف دیگر سبب می شود اپراتورها برای دراختیار قراردادن سیم کارت به افرادی که نیازمند هستند با مشکل مواجه شوند.
 
اسدی به همه خریداران سیم کارت در همه اپراتورها توصیه کرد: سیم کارتی که که خریداری کرده و آن را به نام خود ثبت کرده اند مورد استفاده قرار دهند و اگر نیاز ندارند از خرید چندین سیم کارت پرهیز کنند.
به گفته وی، اپراتورهای تلفن همراه پس از دادن اخطار به مشترکانی که سیم کارت خود را استفاده نمی کنند و اختصاص بازه زمانی می توانند برای سلب امتیاز سیم کارت اقدام کنند.
 
تازه ترین گزارش دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد 71 میلیون و 412 هزار و 484 سیم کارت غیر فعال از همه اپراتورهای کشور اکنون در دست جمعیت 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفری ایران است.
براساس این گزارش تعداد 82 میلیون و 986 هزار و 304 خط از مجموع بیش از 154 میلیون سیم کارت واگذارشده تا پایان پارسال در کشور فعال بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.