اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 24, 2017
6:53 دوشنبه، 2ام مردادماه 1396
کد خبر: 84152

واعظی مطرح کرد: به سمت برداشته شدن اینترنت حجمی می‌رویم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی تجارب دیگر کشورها در راستای فروش اینترنت گفت که قرار است از نتایج این کمیته برای برداشته شدن اینترنت حجمی استفاده کنیم.
 
محمود واعظی – وزیر ارتباطات دولت یازدهم – امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه‌های شرکت شاتل در راستای فاز 3 طرح شبکه ملی اطلاعات با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها درباره حذف اینترنت حجمی، اظهار کرد: ما کمیته‌ای را در وزارت ارتباطات برای مطالعه هر آنچه که کشورهای دیگر در حوزه استفاده از اینترنت انجام داده‌اند، تشکیل داده‌ایم تا از تجربیات آنها در این زمینه استفاده کنیم. نتایج کمیته به این ترتیب است که ما به سمت برداشته شدن اینترنت حجمی برویم.
 
وی افزود: تعدادی از مردم هستند که اینترنت کم حجم و ارزانی را مصرف می‌کنند که اگر بخواهیم اینها را نامحدود کنیم به لحاظ تفاوت قیمتی که مشترکان دیگر پرداخت می‌کنند، دچار ایراداتی می‌شویم که در حال حاضر در تلاش برای پیدا کردن راه‌ حلی برای این مشکل هستیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به مشکلات بخش خصوصی در مورد شبکه انتقال کشور، اظهار کرد: ما اگر بتوانیم به یک راه حلی برای کسانی که مصرف کمتری از اینترنت دارند برسیم، حتما مصمم هستیم که برای دیگر مشترکانی که مبلغ بیشتری را می‌خواهند هزینه کنند، اینترنت نامحدود و پرسرعت ارائه دهیم.
 
واعظی با اشاره به طرح جدولی برای تعرفه استفاده از اینترنت ملی، گفت: ما اعتقاد داریم که باید با اتخاذ یک سیستم شرایطی را به وجود بیاوریم که استفاده از هر سایتی در حوزه داخل کشور با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه شود و وقتی که به سایت‌های بیرون از کشور مراجعه می‌کنند نیز پرداخت ۱۰۰ درصدی داشته باشند که این روند به تدریج عملی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.