تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 26, 2017
16:38 چهارشنبه، 4ام مردادماه 1396
کد خبر: 84226

مرکز ملی پایش محیط کسب و کار رونمایی می شود

وزرای ارتباطات و اقتصاد مرکز ملی پایش محیط کسب و کار را به عنوان یکی از خدمات دولت الکترونیکی رونمایی می کنند.
مهرناز اصفهانی کارشناس مرکز ملی پایش محیط کسب و کار در گفتگو با مهر گفت: با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و وزارت اقتصاد، مرکز ملی پایش محیط کسب‎‌وکار، راه‌اندازی شده است.
 
وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این مرکز، اطلاع‌رسانی به متقاضیان مجوزهای کسب و کار به عنوان سرویسی در پروژه شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک است.
 
اصفهانی با بیان اینکه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار به صورت آزمایشی راه اندازی شده است، گفت: این مرکز با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در ذیل وزارت امور اقتصاد و دارایی راه اندازی شده است.
 
وی هدف از راه اندازی این مرکز را اطلاع رسانی به متقاضیان مجوز کسب و کار، اطلاع از فوریتهای کسب و کار و آشنایی با قوانین مرتبط با فرایندهای صدور مجوز برای توسعه کسب و کار عنوان کرد.
 
به گفته وی مطابق با شاخص جهانی کسب و کار که از سوی بانک جهانی همه ساله اعلام می شود افزایش رتبه ایران در این شاخص می تواند به جذب سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد کمک کند. 
 
اصفهانی افزود: براین اساس مرکز ملی پایش محیط کسب و کار با فراهم کردن بستری قصد دارد به توسعه کسب و کار در کشور کمک کند تا جایگاه ایران در این شاخص جهانی ارتقا یابد.
 
وی با بیان اینکه ظرف مدت چند روز آینده این مرکز با حضور وزرای ارتباطات و اقتصاد رونمایی رسمی می شود، ادامه داد:  این مرکز در ۴ بخش شامل سامانه اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام)، پایگاه اطلاعاتی قوانین و مقررات محیط کسب و کار ، سامانه رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز (دادور) و مرکز فوریتهای محیط کسب و کار فعالیت می کند.
 
به گفته وی، دسترسی به این مرکز از طریق سامانه مرکز ملی محیط کسب و کار و نیز از طریق اپلیکیشن اندرویدی برای کاربران موبایل فراهم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.