اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 26, 2017
16:49 چهارشنبه، 4ام مردادماه 1396
کد خبر: 84227

جهانگرد مطرح کرد: ارتقای جایگاه زبان فارسی در وب/ سرعت اینترنت به ٢٠ مگابیت می رسد

معاون وزیر ارتباطات از ارتقای رتبه جهانی زبان فارسی در محیط وب خبر داد و گفت: متوسط سرعت دسترسی به اینترنت تا پایان برنامه ششم به ٢٠ مگابیت می رسد.
نصرالله جهانگرد امروز در مراسم رونمایی از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات گفت: جایگاه زبان فارسی در محیط اینترنت از رتبه چهاردهم به رتبه نهم ارتقا یافته است. به نحوی که هم اکنون زبان فارسی ١.۶ درصد از حجم اینترنت را به خود اختصاص داده است.
 
وی با بیان اینکه مطابق با برنامه پنجم توسعه باید به متوسط سرعت ٢ مگابیت برثانیه در کشور می رسیدیم، افزود: این هدف محقق شده است و در برنامه ششم توسعه، متوسط سرعت دسترسی باید به ٢٠ مگابیت برثانیه برسد. پیش بینی می شود این هدف به راحتی محقق  خواهد شد.
 
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در پایان برنامه هفتم یعنی سال ١۴٠۵ متوسط سرعت اینترنت به ١٠٠ مگابیت می رسد و ۵٠ برابر می شود.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ارتقای زیرساخت های ارتباطی در کشور مطابق با اهداف اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: در سال ۹۲، سه و نیم میلیون پورت اینترنت پرظرفیت در کشور وجود داشت اما درتیرماه ۹۶ شاهد آن هستیم مجموع دسترسی اینترنت پرسرعت به بیش از ۳۴ میلیون اتصال می رسد.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات طی یکسال اخیر با افزایش روبه رو بوده است، گفت: نسبت به ابتدای سال ۹۲ شاهد افزایش ۹ برابر ظرفیت شبکه بین الملل و ۱۵ برابری شبکه ظرفیت داخلی هستیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیش از هزار شهر و ۹۵۰ روستا تحت پوشش نسل سوم موبایل قرار دارند، افزود: بزودی کل شهرهای کشور به این فناوری تجهیز می شوند در همین حال بیش از ۷۰۰ شهر نیز موبایل نسل چهارم دارند.
 
وی با اشاره به برنامه های مدنظر برای افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در کشور ادامه داد: هم اکنون سرانه مصرف ترافیک اینترنت به ازای هر شهروند در کشور ۳۸ کیلو بیت است که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به ۳۰۰ کیلو بیت برسد.
 
جهانگرد گفت: در این راستا متوسط سرعت دسترسی به اینترنت ثابت ۲۵ مگابیت برثانیه و دسترسی به اینترنت موبایل ۱۰ مگابیت بر ثانیه است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش میزان استفاده از سایت های داخلی و محتوای بومی در کشور اظهار کرد: هم اکنون ۱۴۰ هزار اپلیکیشن فارسی در کشور تولید شده است و امیدواریم با حمایت حقوقی، قضایی و انتظامی از کسب و کارهای اینترنتی شاهد توسعه ترافیک ارتباطات داخلی در کشور باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.