رگولاتوری

August 2, 2017
8:55 چهارشنبه، 11ام مردادماه 1396
کد خبر: 84360

غلامحسین شافعی اعلام کرد: ناشران دیجیتال و شرکت‌های نوپا، می‌توانند عضو اتاق ایران شوند

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در نامه‌ای به رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امکان عضویت تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و شرکت‌های نوپا در اتاق ایران را اعلام کرد.
 
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در نامه‌ای به رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امکان عضویت تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و شرکت‌های نوپا در اتاق ایران را اعلام کرد.
 
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشارزی ایران در نامه ای به رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که اتاق ایران امکان عضویت تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و شرکت‌های نوپا در اتاق ایران را فراهم کرده است.
 
بر این اساس، شرکت‌های حوزه فاوا و استارتاپ ها که در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند نیز می توانند به عضویت اتاق ایران درآیند و کارت بازرگانی دریافت کنند.
 
کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران با هماهنگی‌های به عمل آمده و تفسیر مبانی حقوقی و تعاریف، فراهم‌سازی امکان عضویت و دریافت کارت بازرگانی برای شرکت‌های حوزه فاوا و نشر دیجیتال را اعلام کرد و رئیس اتاق ایران نیز در نامه‌ای به وزیر ارشاد، این موضوع را عنوان کرد.
 
در بخشی از نامه رئیس اتاق ایران به وزیر فرهنگ آمده است: بر اساس ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات، انجام صادرات و واردات کالا به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است. با توجه به این که طبق بند 1 و تبصره 2 ماده 10 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، مقرر شده که دارندگان پروانه بهره‌برداری در حوزه فاوا از دریافت برخی مدارک برای دریافت کارت بازرگانی معاف هستند، بنابراین مشخص است که ممنوعیت و محدودیتی برای دریافت این کارت توسط دارندگان پروانه بهره‌برداری در حوزه فاوا وجود ندارد.
 
در بخش پایانی این نامه آمده است: طبق ماده 1 آیین‌نامه نحوه عضویت در اتاق‌های بازرگانی مصوب سال 1374 شورای عالی نظارت بر اتاق ایران به نظر می‌رسد اگر تفسیر موسعی از آیین‌نامه صورت گیرد چون شرکت‌های نوپا، خلاق و نوآوری که بر بستر ICT فعالیت می‌کنند کار تولیدی انجام می‌دهند مشکلی برای موافقت با درخواست کارت بازرگانی توسط این شرکت‌ها و عضویت آنها در اتاق ایران وجود نداشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.