رگولاتوری

August 9, 2017
11:08 چهارشنبه، 18ام مردادماه 1396
کد خبر: 84448

سرفصل برنامه های جهرمی منتشر شد/ ورود شبکه های جهانی تحویل محتوا

سرفصل برنامه های محمدجواد آذری جهرمی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای دراختیار گرفتن سمت وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم منتشر شد.
 
محمدجواد آذری جهرمی در این برنامه، سرفصل اقدامات مدنظر ۴ سال آینده در وزارت ارتباطات را با چشم انداز «توانمند سازی کشور و مردم با افزایش آگاهی جمعی و اخلاقی مبتنی بر خلاقیت، همدلی و مسئولیت پذیری برای بهره مندی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی از انقلاب دیجیتالی» تعریف کرده است.
 
در این برنامه اتخاذ رویکرد فرصت محوری به توسعه اقتصاد دیجیتالی مبتنی بر فناوری اطلاعات و کاربردها و محتوای بومی بر بستر شبکه ملی اطلاعات به عنوان استراتژی کلان عنوان شده است.
 
در همین حال ازجمله اهداف کلان استراتژیک در این برنامه توسعه متوازن عادلانه، امن، ایمن و پایدار دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات با رعایت صیانت اجتماعی و فرهنگی و متناسب با تقاضا با افزایش سرعت و کیفیت و نیز کاهش قیمت خدمات پهن باند مطابق با سیاستهای کلی و قانون برنامه ششم عنوان شده است.
 
ایجاد زیرساختهای مناسب برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ایجاد فضای رقابتی و حمایت از اپراتورهای غیر دولتی ارائه کننده خدمات این بخش از جمله راهبردهای وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم است.
 
در این برنامه، وزیر پیشنهادی ارتباطات، دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به پهن باند و دسترسی به اینترنت با سرعت حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه و تامین ۱۰۰ درصدی زیرساختهای ارتباطی اطلاعاتی و مقرراتی را از جمله اهداف استراتژیک خرد اعلام کرده است.
 
در بخش سیاست های اجرایی نیز استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، بکارگیری محصولات راهبردی تولید داخل و اجازه ورود شبکه های جهانی تحویل محتوا (CDN) به کشور و نیز مجوز فعالیت شبکه های اجتماعی در داخل کشور در چارچوب قوانین و مقررات کشور، از اولویتهای این برنامه اعلام شده است.
 
جزئیات برنامه های پیشنهادی محمدجواد آذری جهرمی برای دراختیار گرفتن سمت وزیر ارتباطات، از اینجا قابل دریافت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.