سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 11, 2017
20:12 جمعه، 20ام مردادماه 1396
کد خبر: 84506

مجله کانسومر ریپورتس، کامپیوترهای سرفیس را از فهرست پیشنهادات خود حذف کرد

مجله‌ی گزارش کانسومر ریپورتس در جدیدترین تحقیق خود، چهار مدل از لپ‌تاپ‌های سرفیس را از فهرست محصولات پیشنهادی خود حذف کرده است.
 
مجله‌ی کانسومر ریپورتس روز پنج‌شنبه اعلام کرد که کامپیوترهای سرفیس از مشکلات متعددی رنج می‌برند و نرخ اعتبار ‌آن‌ها در مقایسه با دیگر برندها پایین‌تر است؛ در نتیجه‌ این مجله دیگر قادر به قرار دادن آن‌ها در فهرست پیشنهادات خود نیست. این گروه اعلام کرد که دستگاه‌های مایکروسافت در تست‌های آزمایشگاهی عملکرد مثبتی داشته‌اند؛ اما این تحقیق جدید از مشکلات مختلفی در آن‌ها حکایت می‌کند.
 
دستگاه‌هایی که از فهرست پیشنهادات حذف شده‌اند، سرفیس لپ‌تاپ نسخه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و سرفیس‌ بوک نسخه‌ی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی هستند. این مجله‌ی غیرانتفاعی تحقیق خود را از بین بیش از ۹۰ هزار مالک لپ‌تاپ و تبلت انجام داد و دریافت که نزدیک به ۲۵ درصد از صاحبان دستگاه‌های سرفیس، در پایان دومین سال مالکیت خود، با مشکلات متعددی روبه‌رو شده‌اند.
 
جری بیلینسون، ویراستار مجله‌ی کانسومر ریپورتس، در مصاحبه‌ای گفت:
 
اگر میزان عمر یک دستگاه برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است برندی با نرخ اعتبار بالاتری انتخاب کنید.
مایکروسافت واکنش تندی به این تحقیق نشان داده و اعلام کرده است که نرخ بازگشت محصولات و پشتیبانی از آن‌ها با یافته‌های این مجله مغایرت زیادی دارد:
 
ما تصور نمی‌کنیم که این یافته‌ها، تجربه‌ی واقعی صاحبان سرفیس را به‌درستی منعکس کنند یا عملکرد و بهبودهای قابل اعتمادی را که با هر نسل سرفیس به وجود آمده است، ثبت کرده باشند.
بر اساس یافته‌های این تحقیق، دستگاه‌های مایکروسافت از مشکلات متعددی نظیر فریز شدن، خاموش شدن‌ مکرر ناگهانی و عدم پاسخگویی نمایشگر لمسی رنج می‌برند. در مجموع، شکایت کاربران از این مشکلات سبب شد که جایگاه مایکروسافت در مقایسه با دیگر برند‌ها تنزل پیدا کند. در این بررسی، همچنین مشخص شد که اپل با وجود حذف شدن مک‌بوک‌ از فهرست پیشنهادات این مجله در گذشته، قابل‌اعتمادترین کامپیوترها را در بین رقبای دیگر دارد. در آن زمان مشکل مطرح‌شده، یکسان نبودن عمر باتری واقعی با عمر وعده‌ شده‌ی اپل بود.
 
برخلاف نتایج این مطالعه، محصولات مایکروسافت اکنون به‌عنوان برترین دستگاه‌های ویندوزی با طراحی مرجع و الگو برای دیگر شرکت‌ها و ارائه‌دهنده‌ی بهترین تجربه‌ی نرم‌افزاری ممکن شناخته می‌شوند؛ هرچند فروش سرفیس‌ها بخش بسیار ناچیزی از درآمد کل این شرکت را شامل می‌شود و سود آن‌ها در ۶ ماهه‌ی اخیر، در مقایسه با سال گذشته تا حدودی کاهش داشته است.
 
مجله‌ی کانسومر ریپورتس از سال ۱۹۵۲ به اعتبارسنجی محصولات مختلف می‌پردازد. در ابتدا تحقیقات آن‌ها تنها شامل خودروها می‌شد؛ سپس به‌تدریج لوازم خانگی نظیر یخچال و تلویزیون به حیطه‌ی کاری آن‌ها افزوده شد تا اینکه در سال‌های اخیر تحقیقات آن‌ها، لپ‌تا‌پ‌ها و تبلت‌ها را نیز در بر گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.