رگولاتوری

August 15, 2017
18:40 سه شنبه، 24ام مردادماه 1396
کد خبر: 84548

روحانی: آذری‌جهرمی پرورش یافته فضای بعد از انقلاب است

رئیس‌جمهوری در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیان سیاست‌ها و برنامه‌های اتخاذ شده برای این وزارتخانه پرداخت.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح روز سه شنبه در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم   در بخش دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از محمود واعظی وزیر پیشین این وزارتخانه در دولت یازدهم، اظهار داشت: آقای واعظی زحمات بسیاری کشیدند و کار بزرگی در زمینه دولت الکترونیک و زیرساخت‌ها انجام دادند. همچنین در زمینه شبکه ملی اطلاعات اقدامات بسیار موثری انجام شده است و فضای کسب وکار و علم و دانش وارتباطات مناسب را در کشور فراهم کرده است که کار بسیار بزرگی بوده است و از افتخارات دولت یازدهم محسوب می شود.
 
وی با بیان این‌که «ان‌شاالله شبکه ملی اطلاعات در دولت دوازدهم به طور کامل فعال خواهد شد» به آذری جهرمی؛ وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: برای این وزارتخانه برای نخستین بار جوانگرایی را تجربه می‌کنیم. همواره یکی از آرزوهای من در دولت یازدهم موضوع جوانگرایی بوده و به همه وزرا توصیه کرده‌ام و کتبا نیز در این دولت به آن‌ها ابلاغ خواهم کرد که تمام وزرا باید در سمت‌های بالا از تعدادی جوان و زنان استفاده کنند. یکی از وظایف قاطع همه مدیران سطح بالاست که جوانان نخبه و باانگیزه و زنان را در سمت‌های بالا بیاورند تا به راحتی بتوانیم در سمت‌ها و مدیریت‌های ارشد از آن‌ها استفاده کنیم.
 
وی با تاکید بر این‌که «زنان و مردان دارای قابلیت‌های یکسانی هستند و میان آن‌ها تفاوتی وجود ندارد» گفت: ما تاکنون زمینه را برای رشد زنان آماده نکرده‌ایم گرچه یکسری گیرهای کوچک فرهنگی نیز در این زمینه وجود دارد که آن‌ها خود به خود برطرف خواهند شد اما باید از زنان و جوانان در همه عرصه‌های مدیریت کلان استفاده کرد.
 
رئیس‌جمهور با بیان این‌که «خیلی دلم می خواست که در دولت دوازدهم سه زن را به عنوان وزیر انتخاب کنم» اظهار داشت:  افراد و جایگاه مربوطه را نیز در نظر گرفته بودم اما به دلایلی نشد ان‌شاالله در فرصت‌های بعد این موضوع جبران خواهد شد و نخستین جبران نیز این است که خانم‌ها در سمت‌های مختلف معاون وزیر و مدیرکل و همچنین دستیار و مشاور عالی در همه وزارتخانه ها فعال شوند.
 
وی در ادامه دفاع از وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که «نخستین تجربه جوانگرایی ما آقای جهرمی است» خاطرنشان کرد: برای اولین بار برای وزارت فردی را انتخاب کرده‌ایم که پرورش یافته فضای بعد از انقلاب است. آشنایی من با آقای جهرمی در شورایعالی فضای مجازی صورت گرفت. هم من از تسلط ایشان بر مسئله ارتباطات و فضای مجازی کاملا آگاه شدم و هم فکر او نسبت به فضای مجازی فکر بسیار مناسبی است.
 
وی با انتقاد از برخی اظهارات نسبت به استفاده از فضای مجازی گفت: برخی معتقدند چنانچه در یک اتوبان بزرگی تصادفی صورت گرفت و فردی زیر ماشین رفت چنانچه شکایتی در اینباره ثبت شد قاضی می تواند برای همیشه آن اتوبان را مسدود کند. این در حالی است که ما باید به جای این کار تصادفات را کاهش دهیم.
 
رئیس‌جمهوری با بیان این‌که «باید اجازه داد که از فضای مجازی درست استفاده شود» اظهار داشت:  من به وزرای دادگستری، ارتباطات، اطلاعات و کشور آینده خود خطاب می‌کنم که نمی‌شود در فضای مجازی را قفل زد؛  چراکه این قفل را روحانی باز نکرده است بلکه مردم آن را باز کرده‌اند و قفلی که مردم با اراده خود باز کرده‌اند نمی‌تواند دیگر بست.
 
وی با تاکید بر لزوم آموزش استفاده از فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی همانطور که برای دانش، ارتباظات و ایجاد شغل می تواند تاثیرگذار باشد چنانچه که حواس‌مان جمع نباشد می‌تواند خطرآفرین باشد؛ بنابراین با همکاری همه قوا در این موضوع پیش خواهیم رفت و آقای جهرمی نیز این استعداد را دارد که این کار را انجام دهد.
 
وی تصریح کرد: من از آقای جهرمی راه‌اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات را درخواست کرده‌ام همچنین پیوند ظرفیت‌های سایبری با عرصه تولید و صنعت و ایجاد اشتغال از دیگر درخواست‌های من بوده است. من از آقای جهرمی خواسته‌ام که سالانه 300 هزار شغل ایجاد کند.
 
رئیس‌جمهور ادامه داد: آن‌چه که از ایشان به عنوان جوانترین وزیر می‌خواهم، توسعه فرهنگی و استفاده قانونمند از ظرفیت فناوری اطلاعات و استفاده از این ظرفیت برای تولید، اشتغال و خلق ثروت و تکمیل شبکه ملی اطلاعات و افزایش دسترسی مردم به آن و همچنین ورود به بخش خصوصی ورعایت حقوق شهروندی و زمینه‌سازی برای ایمن سازی فضای مجازی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.