تلفن همراه

گوشی

August 23, 2017
6:57 چهارشنبه، 1ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84634

عملکرد اسکنر سه بعدی «آیفون 8 » در میلیونیومی از ثانیه

شنیده‌ها حاکی از آن است که اسکنر سه بعدی فناوری تشخیص چهره «آیفون 8 » که برای اولین بار توسط شرکت "اپل" به کار گرفته شده در کسری از ثانیه عمل می‌کند.
 
گزارش جدیدی از "The Korean Herald" نشان می‌دهد که اسکنر سه بعدی چهره «آیفون 8 » که به شکل جدی شایعه شده در این گوشی تعبیه خواهد شد، قادر است چهره کاربر را در میلیونیومی از ثانیه شناسایی کند.
 
اعتقاد بر این است که یک پانل آلیاژی (OLED) روی آیفون جدید را بپوشاند. همچنین پیش بینی شده فضای اشغال شده توسط دکمه فیزیکی "هوم" حذف می‌شود.
 
طی چند ماه اخیر شایعاتی پیچیده بود مبنی بر این که "اپل" قصد دارد تا حسگر اثر انگشت را زیر صفحه نمایش تعبیه کند اما گویا به دلایلی موفق به انجام این کار نشده است.
 
بنابراین تصمیم گرفته به جای استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش، از یک اسکنر چهره استفاده نماید.
 
این امر موجب نگرانی شد که آیا فناوری تشخیص چهره می‌تواند جایگزین مناسبی برای حسگر اثر انگشت باشد یا خیر؟
 
اما اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که "اپل" به سختی کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که سنسورهای آیفون قادر به شناسایی سریع چهره کاربر و در زوایای مختلف خواهند بود.
 
گزارش پایگاه کره‌ای همچنین نشان می‌دهد که "اپل" قصد ندارد از صفحه نمایش منحنی استفاده کند. این بدان معنی نیست که شیشه‌ای که روی صفحه نمایش قرار دارد برای کمک به ارگونومی تلفن به لبه‌ها منحرف نشود، اما صفحه نمایش، خود باید مسطح با حداقل قاب در هر دو طرف باقی بماند.
 
نسخه ویژه آیفون با آخرین نسخه سیستم عامل "ios" ارائه خواهد شد و طوری طراحی شده تا با برنامه‌های واقعیت افزوده کار کند و با توجه به وجود اسکنر سه بعدی برای فناوری تشخیص چهره، پیش بینی می‌شود که «آیفون 8 » گام بلندی در دنیای واقعیت افزوده بردارد.
 
گفته می‌شود «آیفون 8 » از اسکنرهای سه بعدی در پشت و روی خود بهره خواهد برد که به این دستگاه کمک می‌کند تا تصاویر سه بعدی را به خوبی تشخیص داده و برای کاربر با توجه به زمان و محیط همگام سازی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.