رگولاتوری

September 2, 2017
19:59 شنبه، 11ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84759

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: نیرو های جوان صاحب ایده، مهمترین سرمایه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری استان کهکیلویه و بویر احمد، گفت: نیرو های جوان صاحب ایده، مهمترین سرمایه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند و باید از آنان حمایت کنیم.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویر احمد محمد جواد آذری جهرمی  با اشاره به اینکه مردم به مسیر دولت تدبیر و امید رای دادند، گفت: برای اجرای وعده های داده شده اصل، افراد نیستند، اصل مهم حرکت در مسیر وعده های داده شده به مردم و اجرایی شدن آنها است.
 
وی تصریح کرد: دکتر روحانی بارها تاکید کردند برای اجرای وعده های خود حتی از جان خود هم می گذرد و در این مورد با کسی تعارف ندارد، بنابراین اگر کسی در این مسیر حرکت کرد باید حمایت شود.
وزیر ارتباطات در بخش دیگر از سخنان خود درباره کمبود منابع برای سرمایه گذاری در کشور اظهار داشت:  افزایش درآمد و ثروت کشور نباید فقط به نفت اتکا کرد و امروز اشتغال در دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بخش ایجاد کننده ثروت ملی تبدیل شده است.
 
وی تاکید کرد: در طی چهار سال گذشته با سختی فراوان زیر ساخت های مناسبی آماده شده است و امروز زمان بهره برداری از آن است.
مهندس آذری جهرمی با بیان اینکه، نیرو های جوان صاحب ایده، مهمترین سرمایه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند ، خاطر نشان کرد: در این حوزه جوان ها را دریابید و با حمایت از آنان زمینه تولید خدمات در حوزه فناوری اطلاعات را ایجاد کنید و اگر در توسعه خدمات، اقدام نکنیم مردم ما منتظر نمی مانند و از سرویس های خارجی استفاده می کنند.
 
وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال زنجیره وحلقه هایی باید فعال شود که در مرحله نخست دانشگاه‌ها، دوم مراکز رشد که ایجاد شده و سوم هم سرمایه گذاران هستند که پیگیر  اجرایی شدن آن ها هستیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه تامین زیرساخت در طول مدت 3 سال توسعه خوبی داشته است، گفت: عقب ماندگی  توسعه 12 ساله زیر ساخت در این سه سال  جبران شده است و  و با این توسعه انجام شده وقت استفاده از ثمرات آن است.
 
وی به دو برنامه جدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کهکیلویه و بویر احمد اشاره کرد و تاکید داشت: یکی کاهش شکاف دیجیتالی و ارتباطی بین شهر و روستاهای این استان و دوم  ایجاد اشتغال است.
 
آذری جهرمی با تاکید به اینکه جوان ها را دریابید، افزود: این جوانان پر انرژی و پر از ایده هستند و هر جوانی که به شما مراجعه کرد و ایده ای داشت استقبال کنید.
وی خاطر نشان کرد: اگر در توسعه خدمات، اقدام نکنیم کشور های دیگر اقدام  می کنند و تحول حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتظر نمی ماند و باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
وزیر ارتباطات بیان کرد: 30 درصد خطوط ارتباطی ثابت کشور کیفیت لازم  را برای اینترنت با سرعت بالا ندارندکه باید اصلاح شود‌.
 
وی حوزه گردشگری در این استان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: برای حضور بیشتر گردشگران می توانیم از فناوری اطلاات استفاده کنیم ولی باید  زیرساخت های لازم برای حضور گردشگر در استان فراهم شود.
آذری جهرمی اولویت دولت را اشتغال بیان کرد و تصریح داشت: در برنامه ششم سالانه 100 هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید ایجاد شود.
 
وی از پیگیری و اجرای طرح تکاپو در این استان خبر داد و گفت: این طرح با انجام اصلاحاتی با همکاری مراکز دیگر اجرایی می شود.
 
وزیر ارتباطات، مشکلات بیمه، مالیات و دستگاه های نظارتی برای کسب و کارهای نو را از مسائل فعالان این حوزه دانست و تاکید کرد: امیدواریم با همکاری مجلس بتوانیم در 6 ماهه نخست این دولت قوانین و مقررات این حوزه را تدوین کنیم.
 
وی در پایان سخنان خود در پاسخ به درخواست راه اندازی پژوهشگاه ارتباطات در این استان اشاره کرد و از راه اندازی یکی از آزمایشگاه های پژوهشگاه ارتباطات در این استان خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.