رگولاتوری

September 8, 2017
8:57 جمعه، 17ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84825

مقایسه پنج میلیارد دلاری مخابرات با خصوصی‌ها

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت‌ها پس از پنج تا شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، تازه با مخابرات قابل مقایسه می‌شوند، تاکید کرده است که شرکت‌های کوچک در ارائه سرویس‌های جدید، اصلاح قیمت‌ها و اصلاح کیفیت خدمات برای مخابرات ایران فرصت محسوب می‌شوند.
 
حمایت از بخش خصوصی از جمله وعده‌هایی بود که دولت یازدهم بر آن تاکید داشت. محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت قبل نیز در راس وزارت ارتباطات همواره بر این امر تاکید داشته و البته اعتقاد داشت که سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در راستای تقویت خصوصی سازی در کشور است.
 
به گفته مسوولان وزارت ارتباطات، سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به بخش خصوصی، تولیدات داخلی و لزوم کمک دولت برای صادرات محصولات داخلی دارد و هموراه بر نقش ICT در توانمندسازی بخشهای مختلف ارتباطی کشور تصریح و تاکید می‌شود که فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشران و زیرساخت توسعه کشور است و در این راستا بر حمایت از بخش های خصوصی فعال در این حوزه تاکید دارد.
 
وزارت ارتباطات تاکید جدی دارد که تمام امور به بخش خصوصی سپرده شود و دولت تنها در مواردی که نیاز به سرمایه گذاری های بالا دارد یا به مسائل امنیتی مربوط می شود ورود پیدا کند. در این باره معاون وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم حمایت از کسب‌وکارهای نوپا اظهار کرده است: ما در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی کردیم که حجم بازار آی‌سی‌تی باید حداقل شش برابر شود. یکی از برنامه‌های ما در برابر کسب‌وکارهای نوپا این است که مانع کسب‌وکار آنها نشویم و سپس از آنها حمایت کنیم. حمایت ما از این کسب‌وکارها به صورت خرید سرویس و خدمات است. دولت نیز نباید رقیب این کسب‌وکارها شود و در کسب‌وکار با آنها رقابت کند و در نهایت زمینه را برای آنها فراهم کند.
 
برات قنبری همچنین با بیان اینکه حضور شرکت‌های خصوصی تلفن ثابت به نفع کشور و شرکت مخابرات ایران است، معتقد است که این شرکت‌ها پس از پنج تا شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، تازه با مخابرات قابل مقایسه می‌شوند.
 
وی درباره این که در ارزیابیهای رگولاتوری یک شرکت خصوصی عنوان اپراتور تلفن ثابت را کسب کرده است، گفت: ما هم دوست داریم شرکت‌های جوان و جدید ارزیابی شوند، آنها هم باید رشد کنند؛ اما مخابرات چه بخواهیم و چه نخواهیم، وجود دارد و قابل ارزیابی با دیگران نیست.
 
بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، درباره ورود شرکت‌های خصوصی ارتباطات ثابت (FCP‌ها) و برنامه مخابرات برای رقابت با این شرکت‌ها، گفت: تردیدی نیست که شرکت‌های کوچک در ارائه سرویس‌های جدید، اصلاح قیمت‌ها و اصلاح کیفیت خدمات برای مخابرات ایران فرصت محسوب می‌شوند.
 
قنبری با طرح این پرسش که چگونه یک شرکت صد هزار نفری با یک شرکت کوچک هزار نفری قابل ارزیابی می‌شود، گفت: معنی این ارزیابی این است که آنها نیز وارد تلاش شده‌اند و ما به تلاششان ارج می‌نهیم که در این مقایسه در پارامترهایی، ممکن است نمره بهتری بگیرند؛ اما اصالتشان قابل مقایسه نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.