هشدار درباره اخبار و فیلم‌های «نهنگ آبی»

رئیس اورژانس اجتماعی کشور نسبت به انتشار اخبار و پخش فیلم‌های «نهنگ آبی» واکنش نشان داد و گفت: انتشار اخبار و فایل‌های مربوط به این بازی باعث می‌شود که ذهن کنجکاو نوجوانان به سمت آن رفته و به نوعی تبلیغ غیر مستقیم برای این محصول ایجاد شود.
 
حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آنکه چند روزیست در فضای مجازی اخبار و فایل‌هایی در خصوص بازی کامپیوتری «نهنگ آبی» که در نهایت منجر به خودکشی فرد خواهد شد، دست به دست می‌شود، گفت: این کلیپ‌ها و تصاویر در ظاهر بیننده را در مورد این بازی هشدار می‌دهند و بر مراقبت از نوجوانان در مقابل آن تاکید می‌کنند. این در حالیست که معتقدم این روش‌ یکی از روش‌های تبلیغ غیر مستقیم است که باعث مشارکت بیشتر نوجوانان در چنین بازی‌هایی خواهد شد.
 
رئیس اورژانس اجتماعی کشور در ادامه تاکید کرد: تا کنون هیچ مورد خودکشی به علت شرکت در این بازی به اورژانس اجتماعی گزارش نشده است.
 
وی افزود: از افراد می‌خواهیم اخبار مربوط به این بازی را در فضای مجازی منتشر نکنند؛ زیرا انتشار اخبار و فایل‌های مربوط به آن باعث می‌شود که ذهن کنجکاو نوجوانان به سمت آن رفته و به نوعی تبلیغ غیر مستقیم برای این محصول ایجاد شود.
 
رئیس اورژانس اجتماعی کشور همچنین خاطر نشان کرد: حتی ممکن است تهیه‌کنندگان این بازی به صورت تعمدی به منظور افزایش مشتریان خود اینگونه مطالب را در فضای مجازی منتشر کنند، همانطور که در خصوص مواد مخدر و محرک و جدید نیز می‌بینیم که یک مرتبه موجی در خصوص یک ماده مخدر جدید در فضای مجازی به راه افتاده و ضمن توصیف آن ماده، مضرات آن نیز به افراد گوشزد می‌شود، غافل از آنکه هدف از دست به دست کردن اطلاعات و اخبار این مواد تبلیغ غیر مستقیمی است در جهت افزایش گرایش جوانان به مصرف ماده مذکور؛ به این ترتیب باید از این روش‌ تبلیغاتی در فضای مجازی جلوگیری شود.

URL: http://www.ictna.ir/id/084843/

Code: 084843