رگولاتوری

September 9, 2017
13:33 شنبه، 18ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84844

سرپرست رگولاتوری خبر داد: بررسی اصلاح نظام تعرفه اینترنت در دستور کار قرار گرفت

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران گفت: رگولاتوری مطالعه درباره چگونگی اصلاح نظام تعرفه ای اینترنت را در دستور کار دارد که پس از مطالعه کامل و بررسی های کارشناسی، نتایج آن به کمیته تنظیم مقررات و ارتباطات اعلام می شود.
 
حسین فلاح جوشقانی از در دستور کار قرار گرفتن بررسی نظام تعرفه اینترنت مطابق با خواسته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: رگولاتوری مطالعه درباره چگونگی اصلاح نظام تعرفه ای اینترنت را در دستور کار دارد که پس از مطالعه کامل و بررسی های کارشناسی، نتایج آن به کمیته تنظیم مقررات و ارتباطات اعلام می شود.
 
«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوشنبه گذشته درصفحه اینستاگرام خود نوشت: وقتی نظام تعرفه گذاری اینترنت اشکال داشته باشد نه فقط مصرف کننده آزار می بیند، بلکه تولیدکنندگان محتوای فاخر ایرانی نیز باید شاهد این باشند که دسترنج آنها در پیاده روها و نقش زمین توزیع شود.
«زمانی که دیدن یک فیلم از طریق شبکه هزینه ای بیش از هزینه لوح فشرده حاوی فیلم(دی.وی.دی) کنار خیابانی باشد محتوای فاخر در فضای مجازی کشور رشد نخواهد کرد.»
 
آذری جهرمی عزم خود برای اصلاح نظام تعرفه گذاری اینترنت را «جدی» توصیف کرد.
بیست و دوم اردیبهشت ماه امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: دولت یازدهم در 2 مرحله تعرفه اینترنت را حدود 50 درصد کاهش داد و با هم کدسازی، هزینه تلفن ثابت را بویژه در شهرهای کوچک پایین آورد.
این وزارتخانه اعلام کرد: نرخ اینترنت ثابت در سال 1392 برابر 34 هزار و 287 ریال بود که اکنون به 15 هزار و 400 ریال رسیده است.
 
نرخ اینترنت ثابت در شهرستان ها نیز در سال 1392 برابر 35 هزار و 236 ریال بود که به 9 هزار و 60 ریال کاهش یافت.
با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هزینه استفاده از اینترنت در محتوای داخلی کاهش چشمگیر یافته و در برخی خدمات نظیر فیلیمو یا آپارات رایگان شده است.
 
** تخلف اپراتورها در همکاری با یکدیگر رسیدگی می شود
سرپرست رگولاتوری در ادامه درباره ادعای مطرح شده از سوی یکی از اپراتورهای دارنده پروانه «ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (اف.سی.پی- FCP) » مبنی بر همکاری نکردن شرکت مخابرات ایران با این اپراتور گفت: هنوز چنین گزارشی به سازمان ارائه نشده است اما رگولاتوری در برخورد با تخلف های اینچنینی کوتاهی نخواهد کرد و به طور حتم رسیدگی می کند.
 
بر اساس این گزارش رئیس هیات مدیره یک شرکت ارائه کننده خدمات اینترنتی ششم شهریورماه امسال از همکاری نکردن شرکت مخابرات ایران برای اتصال فیبر نوری این شرکت با تجهیزات مخابرات انتقاد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.