تلفن همراه

گوشی

September 12, 2017
21:46 سه شنبه، 21ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84870

آیا آیفون X، اپل را به نخستین شرکت تریلیون دلاری تبدیل می کند؟

تا دقایقی دیگر قرار است در دهمین سالگرد رونمایی اولین آیفون، موبایل های جدید اپل معرفی شوند، موبایل هایی که شاید آرزوی بدل شدن به اولین شرکت 1000 میلیارد دلاری دنیا را برای اپل برآورده کنند.
 
شرکت تحلیلگر «ترندفورس» پیش بینی کرده که تعداد آیفون های فروش رفته در سال جاری میلادی در حدود 227.5 میلیون خواهد بود. این مقدار نسبت به سال قبل افزایشی 4.8 درصدی را نشان می دهد.
 
استفاده از نمایشگر OLED در آیفون جدید، موجب رشد بازار این پنل ها خواهد شد
بالاترین مدل اسمارت فون اپل، آیفون اکس احتمالاً  دارای نمایشگر OLED و اندازه 5.8 اینچ باشد و پیش بینی می شود که معرفی آیفون با این نمایشگر موجب عرضه هر چه بیشتر اسمارت فون های مبتنی بر این فناوری از سوی سایر تولیدکنندگان گردد. بر اساس گزارشات، تا سال 2020 در حدود 43 درصد از تلفن های هوشمند عرضه شده به بازار از نمایشگرهای OLED برخوردار خواهند بود.
 
این شرکت تحلیلگر همچنین پیش بینی کرده که ارائه قابلیت تشخیص چهره سه بعدی در آیفون جدید موجب افزایش تقاضا برای این فناوری از سوی سایر تولید کنندگان موبایل شود. بر این اساس انتظار می رود که ارزش تکنولوژی مذکور که علاوه بر دوربین شامل فرستنده و گیرنده های مادون قرمز مورد نیاز نیز هست، تا انتهای سال 2017 به 1.5 میلیارد دلار رسیده و تا سال 2020 به 14 میلیارد دلار برسد.
 
از سوی دیگر به بر طبق تحلیل ها به نظر می رسد واقعیت افزوده یا AR نقش بسیار مهمی در آینده فروش آیفون خواهد داشت.
 
در تحلیل ها مشخص شده که درآمد اپل از فروش آیفون در بازه زمانی سال 2007 الی 3 ماهه دوم 2017 بالغ بر 760 میلیارد دلار بوده و پیش بینی شده که تا انتهای سال 2018 اپل به اولین شرکت 1000 میلیارد دلاری در جهان بدل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.