تلفن همراه

گوشی

September 12, 2017
23:03 سه شنبه، 21ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84875

اپل رسما از آیفون X رونمایی کرد

بالاخره انتظارات به پایان رسید و اپل دقایقی پیش به طور رسمی، از جدیدترین آیفون خود موسوم به آیفون X رونمایی کرد. آیفون X دقیقا مشابه همان تصاویر فاش شده ای است که ماه هاست در شایعات شاهد آن بوده ایم؛ یک موبایل با نمایشگر بدون حاشیه که فقط بخش کوچکی از آن به دوربین سلفی و حسگرها اختصاص داده شده است.
 
تیم کوک پس از به نمایش درآمدن اولین تصاویر رسمی از آیفون X، معرفی آن را این گونه آغاز کرد: "طی یک دهه گذشته، ما همواره با نوآوری پشت نوآوری رو به جلو در حال حرکت بوده ایم تا به این مرحله برسیم، زمانی که می توانیم دیوایس هایی هوشمند تر و خلاقانه تر از همیشه بسازیم."
 
بدنه آیفون X در جلو و پشت دستگاه از شیشه ساخته شده و در دو رنگ به دست مشتریان می رسد: خاکستری (Space Gray) و نقره ای. اپل از نمایشگر آیفون X با عنوان Super Retina یاد می کند، که با داشتن تراکم پیکسلی 458ppi با کیفیت ترین نمایشگر آیفون تا کنون محسوب می شود.
 
آیفون X به یک نمایشگر OLED 5.8 اینچی مجهز شده که از رزولوشن 2436×1125 برخوردار است. همچنین نمایشگر آیفون X همانند آیفون 8 که دقایقی پیش معرفی شد، از تکنولوژی True Tone بهره می برد.
 
 
اپل در آیفون X برای نخستین بار در تاریخ آیفون، دکمه آشنای هوم را به طور کامل از دستگاه حذف کرده و آن را جایگزین یک سوایپ از پایین صفحه به سمت بالا نموده است. با این اوصاف و حذف دکمه فیزیکی هوم، حسگر اثر انگشت Touch ID هم در آیفون X حذف شده و فناوری جدیدی به نام Face ID جایگزین آن گشته است.
 
به لطف Face ID، کاربران می توانند تنها با نگاه کردن به آیفون قفل آن را بازگشایی کنند. کاربران برای این کار لازم است که به شکاف کوچک تعبیه شده در قسمت بالای دستگاه نگاه کنند.
 
تکنولوژی Face ID از ترکیب یک سیستم IR (مادون قرمز) و دوربین جلویی دستگاه به وجود آمده است. اپل برای این که آیفون X بتواند در تاریکی هم چهره تان را تشخیص بدهد، یک نور افکن مخصوص هم در جلوی دستگاه تعبیه کرده که می تواند در شرایط بدون نور یا نور ضعیف به کمک تشخیص Face ID بیاید.
 
اپل برای این که کار تشخیص چهره ها در حالت ریل تایم به طور کامل و بدون نقص پردازش شود، از یک موتور عصبی اختصاصی که بر مبنای یک چیپ دو هسته ای کار می کند کمک گرفته است.
 
 
به ادعای اپل، Face ID به میزان قابلیت توجهی از تاچ آیدی امن است تر است، چرا که احتمال دارد فقط یک نفر در میان یک میلیون نفر بتواند آیفون X شما را توسط آن بازگشایی کند. اپل اعلام کرده که تکنولوژی جدید تشخیص چهره اش کاملات با Apple Pay و تمام اپلیکیشن های شخص ثالث پشتیبانی کننده از تاچ آیدی سازگاری خواهد داشت.
 
مالتی تسکینگ در آیفون X چیزی است که عادت کردن به آن کمی زمان می برد، چرا که نسبت به آیفون های قبلی تغییرات زیادی به خود دیده. حالا در آیفون X برای باز کردن کنترل سنتر iOS، می بایست انگشت تان را از گوشه بالا و سمت راست دستگاه به سمت پایین بکشید، کاری که در نسل های قبلی آیفون همیشه بر عکس آن را انجام می دادید.
 
 
اما به دوربین دستگاه می رسیم. آیفون X به یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پشت دستگاه مجهز شده که هر دو دارای لرزشگیر اپتیکال هستند. سنسورهای دوربین نسبت به نسل های قبلی بزرگتر و سریع تر شده اند، و دوربین اصلی دارای ضریب گشودگی دهانه لنز  f/1.8 و لنز تله فوتو دارای ضریب گشودگی f/2.4 است. در میان دو لنز دوربین آیفون X هم یک فلش True Tone کواد LED قرار گرفته تا یکپارچگی نور تابیده شده را دوچندان نماید.
 
اپل برای پردازنده آیفون X همان پردازنده آیفون 8 را به کار گرفته که دقایقی پیش از آن ها رونمایی به عمل آورد. پردازنده A11  دارای دو هسته بوده و اولین GPU طراحی شده بدست اپل را در خود گنجانده است. همچنین اپل اعلام کرده که آیفون X می تواند با تکنولوژی شارژ بی سیم هم شارژ بشود.
 
 
اپل سیستم جدید شارژ بی سیم دیوایس های همراهش را AirPower نامگذاری کرده، و پد آن را تا سال آینده در اختیار مشتریان قرار می دهد.
 
آیفون X از استانداردهای LTE Advanced و بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می کند، و قرار است که با قیمت پایه 999 دلار برای مدل 64 گیگابایتی به دست مشتریان برسد. نسخه ای از آیفون X با 256 گیگابایت حافظه هم در دستور کار اپل خواهد بود.
 
در نهایت باید بدانید که پیش فروش آیفون X از تاریخ 27 اکتبر آغاز می شود و اپل آن را از سوم نوامبر روانه بازار می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.