اپلیکیشن

تلفن همراه

September 16, 2017
14:41 شنبه، 25ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84935

مذاکره برای رفع فیلتر تلگرام صوتی به کجا رسید؟

وزیر ارتباطات در مورد آخرین وضعیت رفع فیلتر تلگرام صوتی گفت: مذاکره برای رفع فیلتر این سرویس در حال انجام است و به محض حصول نتیجه نهایی آن را اعلام خواهیم کرد.
 
آذری جهرمی در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای همچنین در پاسخ به سوال خراسان درباره نتیجه مذاکرات وزارت ارتباطات برای انتقال سروربازی های آنلاین خارجی به داخل کشور خاطرنشان کرد: مذاکرات انجام شده و فهرستی از بازی های مورد نظر را با هماهنگی وزارت ارشاد تهیه کردیم و در حال پیگیری هستیم تا برای انتقال سرور های برخی از این بازی ها به داخل اقدام کنیم .در نتیجه این مذاکرات چند شرکت موافقت خود را برای انتقال سرور به داخل اعلام کرده اند و در حال فراهم سازی مقدمات هستند. البته در مورد برخی از این بازی ها نیز وزارت ارشاد ملاحظاتی داردکه قرار است از سازندگان بازی ها بخواهیم برخی پارامترهای بازی را متناسب با فرهنگ جامعه ما تعبیه کنند.
 
وی همچنین از اعطای 10 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از محل وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات به شرکت های تولیدکننده بازی خبر داد و در خصوص محدودیت‌های ایجاد شده برای دسترسی به اپلیکیشن‌های ایرانی اپ‌استورو گوگل‌پِلی نیز افزود :وزارت امور خارجه برای حل مشکل تحریم‌ اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه‌های جهانی اپلیکیشن مذاکرات خود را آغاز کرده و همه تلاش ما این است که موضوع حل و فصل شود.البته محدودیت هایی نیز برای تبادلات مالی روی اپ‌استور و گوگل‌پلی برای بازی‌های آنلاین موبایلی وجود دارد که بایدبا مذاکره با بانک مرکزی آن راحل کنیم.
 
وی در ادامه گفت: در زمینه ارتباط با کاربران از طریق شبکه های داخلی نیز از دوروز گذشته این اقدام آغاز شده است، به نحوی که در راستای حمایت از شبکه‌های داخلی؛ صفحاتی را درچند شبکه از جمله سروش، بیسفون، کلوب و تبیان ایجاد کرده ایم و از این پس حضور فعالی در آن ها خواهیم داشت و پاسخگوی سوالات و نظرات مردم خواهیم بود.وی در پاسخ به این که آیا حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی به معنای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی خارجی است، گفت: خیر.نگاه ما به شبکه‌ها، حمایتی است. عضویت در این شبکه‌های اجتماعی محدودیت ندارد اما دور زدن فیلترینگ است که ممنوعیت دارد.
 
در حال حاضر ما به عنوان وزیر اجازه انجام کاری خلاف قانون را نداریم. برخی از مسئولان با کسب اجازه از کارگروه فیلترینگ به شبکه‌ها دسترسی دارند.وی همچنین در باره اختلالات سرویس پخش زنده اینستاگرام و مخالفت‌هایی که با این سرویس وجود دارد، تأکید کرد: این اختلالات به هیچ عنوان مربوط به ما نیست و مخالفتی نیز با فعال بودن این سرویس در کشور وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.