اپراتورها

تلفن همراه

September 24, 2017
14:41 یکشنبه، 2ام مهرماه 1396
کد خبر: 85044

خدمات ایرانسل و مشکلات کاربران این اپراتور

قطع شدن گاه و بیگاه شبکه ارتباطی اپراتور دوم ارتباطی کشور موسوم به ایرانسل و نیز قطع و کندی اینترنت آن در ساعت های مختلف شبانه روز عمده مشکلاتی است که مشترکان این شرکت با آن درگیر هستند.
 
مشترکان اپراتور دوم ارتباطی کشور از وجود نارسایی های گاه و بیگاه در شبکه ارتباطی ایرانسل ابراز نارضایتی دارند و همین موضوع سبب شده آنان همواره از خدمات این اپراتور تلفن همراه کشور احساس رضایت نداشته باشند.
تعدادی از مشترکان ایرانسل همین اواخر از قطع شدن ناگهانی خدمات و کند شدن سرعت اینترنت و در نتیجه مشکل هایی که برای آنان ایجاد می شود، شکایت کرده اند.
 
یکی از مشترکان این اپراتور تلفن همراه که خواست نامش ذکر نشود، به خبرنگار ایرنا گفت: اینترنت همراه ایرانسل در منطقه معلم تهران، شبها دائم قطع و وصل می شود.
وی خواستار رسیدگی به این وضعیت شد و اینکه آیا مشکل خاصی در این منطقه وجود دارد که سبب این قطعی می شود.
 
همچنین چندی پیش نیز قطع شبکه ارتباطی ایرانسل صدای مشترکان را در آورده بود؛ افزایش شکایت های مردمی از خدمات این اپراتور درحالیست که سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات پنجم شهریورماه با ارایه گزارشی درباره وضعیت شکایات کاربران از خدمات اینترنت در پنج ماه ابتدایی سال ۹۶ تعداد شکایت های مردمی از ایرانسل را دو هزار و ۸۲۷ مورد اعلام کرده بود.
 
گزارش مذکور تعداد شکایات از همراه اول را ۳۱۰۰ و رایتل را 202 مورد اعلام کرده است.
گزارش مذکور تعداد شکایات مرتبط با کم‌فروشی، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی در اپراتور دوم تلفن همراه کشور را 160 شکایت اعلام کرده بود.
 
حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه ثبت شکایت به معنای انجام تخلف نیست ، گفت: در بیشتر موارد پس از بررسی شکایت و رسیدگی به آن مشخص شده تخلفی انجام نشده است ، این موضوع یکبار دیگر نیز در سال گذشته به طور ویژه به شکل میدانی بررسی شده که موردی مبنی بر تخلف کم‌فروشی در هیچکدام از اپراتورها مشاهده نشده است.
 
وی افزود: موضوع مربوط به سرعت کمتر از قرارداد، بیشترین سهم را در میان شکایت‌های ثبت شده دارد اما این موارد به محدودیت‌های فنی شبکه و موضوعاتی مانند ضریب به اشتراک‌گذاری خط و استفاده اشتراکی چند کاربر از یک خط اشتراک مربوط است که ارائه‌کنندگان خدمات براساس مقررات برای مشترکان اعمال می‌کنند.
 
فلاح با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق مشترکان و شفاف‌سازی در این خصوص از اولویت‌های اصلی رگولاتوری است و حتی یک مورد شکایت در این حوزه حائز اهمیت است و باید رسیدگی شود، تصریح کرد: رگولاتوری در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیته ویژه حمایت از حقوق کاربران بخش آی.سی.تی، به طور دقیق موضوع مربوط به نحوه ارائه خدمات اینترنت و چارچوب آن را نه فقط در تهران بلکه در استانها نیز بررسی می‌کند اما اپراتورها نیز وظیفه دارند در مورد سوء استفاده‌های احتمالی از سرویسها مانند استفاده بدافزارها از حجم ترافیک کاربران، به مشترکان آموزش و اطلاع ‌رسانی کافی را انجام دهند.
 
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در هفته های اخیر از تشکیل کمیته ای برای صیانت از حقوق کاربران در برابر اپراتورها خبر داده است.
 
روابط عمومی اپراتور دوم ارتباطی کشور در خصوص این نارسایی ها خواستار آن شد تا شماره تک به تک افرادی که از خدمات این شرکت رضایت ندارند در اختیار این اپراتور قرارداده شود.
 
گرچه رسیدگی به وضعیت خدمات دهی اپراتورهای تلفن همراه چنانکه گفته های مسئولان نشان می دهد در حال انجام است اما هنوز نارضایتی از خدمات دهی برخی اپراتورهای تلفن همراه در میان کاربران موج می زند.
 
گفتنی است Regulation یا رگولاتوری در معنا و کاربرد یعنی تنظیم چیزی و یا رفتاری به قصد اصلاح و رسیدن به حد مطلوب و رگولاتور یا مقررات‌گذار کسی است که تلاشش برای کنترل و به قصد اصلاح است. همه بخش‌های اقتصادی نیاز به تنظیم کننده یا رگولاتور دارند تا از ایجاد اغتشاش در آن جلوگیری به عمل آید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.