رگولاتوری

September 26, 2017
13:09 سه شنبه، 4ام مهرماه 1396
کد خبر: 85083

نظرسنجی وزیر ارتباطات از مردم برای تعیین تعرفه‌های مخابرات

وزیر ارتباطات، «محمدجواد آذری جهرمی»، از زمانی که کرسی وزارتخانه دولت دوازدهم را به دست گرفته، سخنان زیادی درباره اینترنت و نحوه فروش آن بیان داشته که همگی یک ریشه و اصل کلی داشتند: ارزان شدن و غیرحجمی بودن اینترنت. با توجه فعالیت‌های مستمر این وزیر در شبکه‌های مجازی در اقدامی شجاعانه نرخ‌های پیشنهادی مخابرات در صحفه شخصی اینستاگرام وزیر قرار گرفته و از مردم خواسته شده تا درباره آن نظر بدهند.
 
جدولی که وزیر ارتباطات اطلاعات آن را با مردم به اشتراک گذاشته‏‏ به گفته وی هنوز به مرحله قطعی نرسیده و در یک حد پیشنهاد به وزارتخانه مطرح شده و در حال بررسی است. البته جهرمی به اجرا شدن هرچه سریع‌تر طرح جدید اینترنتی تاکید کرده و گفته باید تا صدروز اول طرح نهایی اعلام شود.
 
 
در بین نظرات زیر پست وزیر ارتباطات با کمتر کامنت مثبتی روبرو هستیم. اکثر قریب به اتفاق از طرح پیشنهاد ناراضی هستند و آن را ناعادلانه و دور از وعده‌های پیشین می‌دانند. با نگاهی به کامنت‌ها در می‌یابیم که عمده اعتراضات به قیمت تعیین شده و همچنین حجم درنظرگرفته شده برای اینترنت بین‌الملل وارد شده است.
 
در این طرح برای ترافیک بین‌المللی ماهانه 10 گیگ در نظر گرفته شده
دنبال‌کنندگان وزیر ارتباطات در شبکه مجازی اینستاگرام درباره مبهم بودن اسامی و تعداد سایت‌های داخلی مخابرات و سایت‌های داخلی ملی هم انتقاد داشتند و از عدم شفافیت درباره این مساله گفتند. چندی پیش مخابرات اعلام کرده بود چند سایت معتبر با محتوای ملی در نظر گرفته تا ترافیک آن‌ها را خارج از ترافیک بین‌المللی و ملی در نظر بگیرد و به نوعی یک لایه سوم به این ترافیک‌ها اضافه کند.
 
نکته قابل توجه در نظرات مردم حضور کمتر کامنت‌های هرزنامه و خارج از موضوع است. این مساله نشان می‌دهد که دنبال‌کنندگان این صفحه واقعا دغدغه‌ای به اسم اینترنت و خرید آن را دارند و در پی حل شدن آن با کمک وزیر انتخابی رییس جمهور کشورشان هستند.
 
نظرسنجی از مردم در امور وزارتخانه از اقدامات جدید و تازه وزیر ارتباطات است
فارغ از بحث‌های تخصصی مربوط به این جدول و نحوه قیمت‌گذاری آن باید به مساله نظرخواهی مستقیم برای اجرای این طرح اشاره کرد که در نوع خود کاری جدید و پسندیده است که وزیر ارتباطات این راه را در اکثر کارهایش پیش گرفته است. صحبت در یک اتاق شیشه‌ای مجازی مثل اینستاگرام و استفاده از فناوری اطلاعات برای دریافت نظرات مردم حس خوبی به کاربران می‌دهد که حتی در تصمیمات مهم کشور حرف آن‌ها تاثیر دارد.
 
 
اجرای این طرح به صورت آزمایشی در دو استان مازندران و قم در 4 بسته متنوع با قیمت‌های مختلف به طور انتخابی آغاز شده و مشترکان این دو استان می‌توانند از طرح جدید استفاده کنند. طرحی که البته همانطور که گفته شد مخالفان بسیاری دارد و به نظر می‌رسد در آینده دستخوش تغییراتی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.