سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 11, 2017
18:20 چهارشنبه، 19ام مهرماه 1396
کد خبر: 85227

تحول در دنیای مراکز داده با ریسک مایکروسافت در تأمین انرژی دیتاسنترها

شرکت مایکروسافت به‌تازگی تصمیم گرفته است تا از نسل جدیدی از سلول‌های انرژی، برای تأمین توان موردنیاز دیتاسنترهای خود استفاده کرده و بدین ترتیب، دنیای Data Center را دستخوش تحول نماید.
 
مایکروسافت قصد دارد تا با ایجاد انقلابی در این زمینه، آینده را به امروز بیاورد. این شرکت به‌تازگی از تعدادی دیتاسنتر در شهر سیاتل بهره‌برداری کرده است که شاهد تفاوت‌های عمده در نحوه عملکرد این دیتاسنتر می‌باشد.
 
مرکز داده یادشده که از ۲۰ رک مختلف تشکیل‌شده و برای تأمین انرژی موردنیاز خود تنها از سلول‌های سوختی از جنس گاز طبیعی استفاده می‌کند که البته این امر در تاریخ دیتاسنترها بی‌سابقه بوده است. همین انتخاب در تأمین انرژی، ازآنجاکه نوآورانه و درعین‌حال تست نشده به نظر می‌رسد، تصمیم مایکروسافت را نوعی ریسک می‌دانند که موفقیت آن از پیش مشخص نیست.
 
Microsoft dc-supply
 
مسئولان مایکروسافت درصددند تا بتوانند به‌زودی این مراکز داده را به‌صورت کامل از شبکه برق سراسری شهرها جدا کرده و آنها را ازنظر تأمین انرژی موردنیاز، کاملاً مستقل نمایند، در عین حال، دوبرابر شدن راندمان و بهره انرژی، کاهش هزینه‌ها و افزایش قابلیت اطمینان از مزایای تأمین انرژی به شیوه جدید است.
 
شایان‌ذکر است کمک مالی ۷۰۰ هزار دلاری دولت، بخشی از هزینه ۳٫۳ میلیون دلاری این پروژه را پوشش داده است. این کمک ازجمله برنامه‌های دولت امریکا به‌منظور تشویق توسعه فناوری‌های مرتبط با انرژی پاک است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.