فناوری اطلاعات

October 17, 2017
19:41 سه شنبه، 25ام مهرماه 1396
کد خبر: 85289

ظرفیت بالای ویدئوها برای درآمدزایی در ICT

وزبر ارتباطات گفت: در شبکه‌های مخابراتی یک انحصار ذاتی وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است و همچنین قیمت سرویس ها نیز باید اصلاح شود.
 
محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در پنل تخصصی اقتصاد دیجیتالی که عصر امروز در نمایشگاه بین المللی تهران و همزمان با نخستین روز برگزاری نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۷ با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد، صنعت و جمعی از فعالان حوزه کسب و کارهای دانش بنیان مرتبط با ICT، برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه موبایلی با وجود ضعف‌ها اما ظرفیت خوبی وجود دارد گفت: مساله مهم در  اقتصادمحور کردن  ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، مساله مناسب بودن محتوا در کشور است. در این حوزه ویدئوها از ظرفیت بالایی برای رشد این فضا برخوردارند به طوریکه تنها در بحث ویدئوهای تبلیغاتی ظرفیت درآمدزایی ۴ هزار میلیارد تومانی وجود دارد.
 
نقش فضای مجازی در توسعه اقتصادی کشور
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی هم در این پنل با بیان اینکه فضای مجازی یک فضای اقتصادی و اجتماعی است و به منظور توسعه نیز می تواند به کار گرفته شود گفت: اما به دلیل ویژگی هایی که این فضا دارد می‌تواند مسائلی را در حوزه اجتماعی و مسائل عدالت ایجاد کند.
 
ابوالحسن فیرورآبادی با بیان اینکه به نظر می‌رسد شکاف دیجیتالی در کشور حل شده است تصریح کرد: باید به مساله تولید محتوا برای اعضای جامعه و فعالان حوزه ICT توجهی مضاعف شود. در حوزه زیرساخت‌ها در دولت یازدهم حرکت‌های خوبی شروع شده است و همین که ما در مورد امکان اقتصاد دیجیتالی در کشور صحبت می‌کنیم به خاطر اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار سال گذشته است.
 
در ادامه این نشست دبیر شورای عالی فضای مجازی به چالش‌های نظام بانکی برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: صنعت فولاد که جزو صنایع زیان‌ده در کشور است هنوز از بانک‌های ما میلیاردها تومان وام می‌گیرد در حالی که اگر بخواهیم اولویتی قائل شویم باید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه‌گذاری کنیم. در حوزه نهادی و مقررات‌گذاری نیز دولت باید ورود کند.
 
ابوالحسن فیروزآبادی در ادامه با بیان اینکه کشور ما آمادگی لازم برای توسعه اسنپ و تپسی را نداشت، اظهار کرد: ما اما چشم روی هم گذاشتیم (به لحاظ مقرراتی) تا این کسب و کارها توسعه پیدا کنند چون معتقدیم این آینده اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی است که باید به سمت این فضا برویم.
 
فیروزآبادی در پایان با اشاره به رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در مورد تدوین استانداردهای حوزه آموزش کسب و کارهای نوین مسوولیت دارد. این استانداردها تدوین شده‌اند اما با توجه به اینکه تحولات حوزه آی‌سی‌تی بسیار بالا است این استانداردهای مهارتی هم باید به‌روز شوند. همچنین استانداردهای آموزشی در دانشگاه‌ها نیز باید انتقال یابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.