تلفن همراه

گوشی

October 30, 2017
11:48 دوشنبه، 8ام آبانماه 1396
کد خبر: 85450

تکنولوژی RGBW در صفحه نمایش FullView گوشی HUAWEI Mate 10

گوشی های پرچم دار جدید Huawei در سری Mate 10 در مدل های مختلفی عرضه شده که شامل Mate 10، Mate 10 Pro و PORSCHE DESIGN Mate 10 می شود.
 
به گزارش ایستنا از روابط عمومی هواوی در ایران، هواوی با معرفی گوشی های سری Mate 10 از تکنولوژی هایی در این مدل ها رونمایی کرد که تاکنون نظیر آنها در گوشی های پرچم دار شرکت های دیگر مشاهده نشده بود. هوش مصنوعی یا AI در صدر این نوآوری ها در این سری جدید از Mate شرکت هواوی جای دارد که موجب توانمندی هایی در بخش های مختلف گوشی شده است. علاوه بر این، در بخش های دیگر گوشی Mate 10 هم نوآوری هایی وجود دارد که کارایی این گوشی را دو چندان نموده است. به عنوان نمونه صفحه نمایشی که در Mate 10 به کار گرفته شده از تکنولوژی RGBW بهره مند است. 
صفحه نمایش یکی از اجزایی در گوشی های هوشمند است که مصرف انرژی بالایی دارد به خصوص در گوشی هایی که صفحه نمایش آنها از 5 اینچ بزرگ تر است این نکته بسیار قابل توجه تر خواهد بود. هواوی در گوشی مدل Mate 10 در این سری از مانیتوری با اندازه 5.9 اینچ بهره گرفته است که از رزولوشن 2K یا 2560 در 1440 پیکسل بهره می برد و FullView است به این معنا که لبه های مانیتور با لبه های کنار گوشی هم سطح و بدون حاشیه است. چنین تراکم پیکسل بالایی برای یک صفحه نمایش FullView در حالت عادی باید مصرف انرژی زیادی در گوشی داشته باشد ولی هواوی در صفحه نمایش Mate 10 از تکنولوژی بهره گرفته که با وجود تراکم پیکسل بالا، مصرف انرژی به نحو قابل توجهی کاهش یافته است.  
 
پیکسل های صفحه نمایش های عادی از سه رنگ قرمز، سبز و آبی یا همان RGB بهره مند هستند و همه رنگ هایی که شما روی گوشی می بینید را با ترکیب متفاوت این سه رنگ در هر پیکسل مانیتور می سازند. مثلاً برای ساختن رنگ سفید هر رنگ روی پیکسل های صفحه نمایش باید با شدت زیادی روشن باشند تا رنگ سفید روی پیکسل ساخته شود و این امر یکی از عواملی است که مصرف انرژی صفحه نمایش را در نمایش رنگ سفید بالا می برد. رنگ سفید رنگ پرکاربردی در استفاده روزمره از گوشی هوشمند است چراکه پس زمینه صفحات وب و شبکه های اجتماعی عموماً سفید هستند به همین دلیل همین در مانیتورهای عادی که فقط از رنگ های RGB برخوردار هستند مصرف انرژی در هنگام مرور صفحات وب بسیار بیشتر می شود. 
هواوی برای حل این مشکل علاوه بر سه رنگ قرمز، سبز و آبی، یک رنگ دیگر یعنی سفید را هم به پیکسل های صفحه نمایش Mate 10 اضافه کرده است به همین دلیل پیکسل های این صفحه نمایش به جای RGB، RGBW هستند. به این ترتیب برای نمایش رنگ سفید روی گوشی به جای روشن شدن هر سه رنگ RGB، بیشتر بار بر عهده رنگ سفید یا همان W (White) است. با این راهکار مصرف انرژی صفحه نمایش Mate 10 در مقایسه با رقبایی دیگر که از این تکنولوژی بهره مند نیستند پایین تر آمده است. 
این تکنولوژی علاوه بر مصرف انرژی، بر شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی هم تاثیر گذار است چراکه رنگ مجزای سفید در پیکسل صفحه نمایش موجب می شود که شدت روشنایی صفحه نمایش در این گشوی به 730nits یعنی حدود 30 درصد بیشتر از رقبا شود. این امر به صورت کلی و به خصوص در زیر نور مستقیم خورشید موجب می شود مانیتور بسیار شفاف تر به نظر برسد. 
مثلاً در مقایسه با آی فون 8 پلاس، با وجودی که مصرف انرژی صفحه نمایش Mate 10 به میزان 14 درصد کمتر است، روشنایی صفحه نمایش 30 درصد بیشتر می باشد. 
 
به این ترتیب هواوی با تکنولوژِی RGBW در صفحه نمایش Mate 10 هم توانسته روشنایی و کیفیت را بالا ببرد و همزمان مصرف انرژی را کم کند و این درحالیست که این صفحه نمایش از رزولوشن قابل توجه 2K بهره مند است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.