بازار سرمایه

تلفن همراه

October 31, 2017
16:51 سه شنبه، 9ام آبانماه 1396
کد خبر: 85468

MTN ادعای خسارت ترکسل درخصوص مجوز فعالیت در ایران را رد کرد

MTN-logo1.jpg

شرکت ام تی ان با ارائه لایحه دفاعیه خود به دادگاهی در آفریقای جنوبی، ادعای خسارت ۴.۲ میلیارد دلاری شرکت ترک سل در خصوص پرونده واگذاری مجوز جنجالی فعالیت این شرکت اوپراتور تلفن همراه در ایران را «فرصت طلبانه» و «بی پایه» خواند.
 
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، شرکت ام تی ان با ارائه لایحه دفاعیه خود به دادگاهی در آفریقای جنوبی، ادعای خسارت 4.2 میلیارد دلاری شرکت ترک سل در خصوص پرونده واگذاری مجوز جنجالی فعالیت این شرکت اوپراتور تلفن همراه در ایران را «فرصت طلبانه» و «بی پایه» خواند.
 
شرکت ترک سل ابتدا در سال 2012 در دادگاهی در آمریکا علیه شرکت ام تی ان اقامه دعوا کرد و ادعا نمود که این شرکت از طریق ارتشاء و اعمال نفوذ غیرقانونی موفق شده مجوز فعالیت در بخش تلفن همراه ایران را که در ابتدا به شرکت ترکسل واگذار شده بود از آن خود کند.
 
اما در سال 2013 پس از آنکه صدور رای دیوان عالی امریکا در مورد یک پرونده دیگر مشخص کرد که دادگاه های آمریکایی صلاحیت رسیدگی به ادعایی در مورد دعوای دو شرکت خارجی در یک اختلاف فرامرزی را ندارند، ترکسل این دعوا را پس گرفت. متعاقبا این شرکت ترک در سال 2016 با طرح دعوایی نزد محاکم آفریقای جنوبی ادعای خود را پی گرفت.
 
شرکت ام تی ان بعد از تقدیم لایحه دفاعیه خود به دادگاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ادعای ترکسل فرصت طلبانه است و سوء استفاده از فرآیند دادگاه، بی اساس و فاقد صلاحیت رسیدگی است.»
 
شرکت ترکسل اظهار نظری در این باره نکرده است.
 
شرکت ام تی ان در سال 2005 موفق به کسب مجوز فعالیت در بازار تلفن همراه ایران شد و معتقد است که شرکت ترکسل به این دلیل موفق به فعالیت در ایران نشده که حاضر به تبعیت از مقررات ایران که مانع از داشتن سهم بیش از 49 درصدی برای شرکت خارجی می شود، نشده است.
 
ایران سومین بازار بزرگ شرکت ام تی ان در بین 22 کشوری است که این شرکت در آنها فعالیت دارد.
 
ام تی ان قبلا یک قاضی بازنشسته انگلیسی را برای انجا یک رشته تحقیقات خارجی در مورد ادعاهای شرکت ترکسل منصوب کرده بود. این تحقیقات با دروغ خواندن این ادعاها آنها را رد کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.