اپلیکیشن

تلفن همراه

October 31, 2017
17:23 سه شنبه، 9ام آبانماه 1396
کد خبر: 85471

عدم همکاری تلگرام با سازمان امنیت فدرال روسیه

روسیه همچنان در انتظار ارسال اطلاعات درخواستی از تلگرام درباره مظنونین انفجار سوم آوریل ۲۰۱۷ مترو سنت پترزبورگ است.
 
سازمان امنیت فدرال روسیه در ۱۲ ژوئیه درخواست رسمی خود را مبنی بر رمزگشایی مکاتبات شش شماره تلفن در پیام‌رسان تلگرام به آدرس ثبت شده این شرکت در بریتانیا ارسال کرد.
به عقیده مقامات روس عاملان انفجار تروریستی مترو سنت پترزبورگ از این پیام رسان برای مدیریت برنامه خود استفاده کرده‌اند، هرچند که بازداشت شدگان عنوان می‌کنند از واتس آپ استفاده کرده‌اند. با این حال تا کنون کمپانی تلگرام دراین باره پاسخی رسمی به روسیه نداده است.
 
در آخرین موضع گیری، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در ۲۹ اکتبر گفته است: ما در ماه اکتبر بیش از ۸۵۰۰ کانال مربوط به گروه های تروریستی را مسدود کرده‌ایم اما هرگز اجازه نخواهیم داد تا مقامات روسیه تحت فشار ما را مجبور به سانسور سیاسی کنند.
 
وی افزود: آزادی بیان یکی از ارزش‌های تلگرام در 11 سال گذشته بوده است که بر سر آن ایستاده ایم و این پیام‌رسان در ابتدا در روسیه و اکنون سراسر جهان همین خط مشی را دارد، البته ما خشونت را به هر نوعی نفی می‌کنیم، ابزارهای لازم برای جلوگیری از آن در تلگرام تعبیه شده است.
 
قرار است در ماه نوامبر دادگاه تخلفات پیام رسان تلگرام در روسیه برگزار شود.
مقامات روسیه پیشتر از مسدود شدن تلگرام در صورت عدم همکاری این شرکت برای انتقال اطلاعات درخواستی به نهادهای امنیتی خبر داده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.