اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 1, 2017
20:14 چهارشنبه، 10ام آبانماه 1396
کد خبر: 85502

مشترکان شبکه پرسرعت اینترنت در چین به مرز یک میلیارد نفر رسید

تازه ترین آمارهای رسمی که روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین منتشر کرده است نشان می دهد که شمار مشترکان اینترنت پرسرعت در چین به مرز یک میلیارد نفر رسیده است.
 
این کشور بیش از یک میلیارد و 370 میلیون نفر جمعیت دارد و بالاتر از 950 میلیون نفر از آنها اکنون مشترک شبکه نسل چهارم اینترنت هستند که سرعت بالاتری دارد.
 
در ماه گذشته میلادی هر مشترک تلفن همراه در چین نزدیک به دو گیگابایت مصرف اینترنتی در این شبکه داشته که از دوره مشابه سال 2016 میلادی 140 درصد رشد کرده است.
 
در چین نزدیک به 280 میلیون نفر هم مشترک فیبر نوری هستند که این رقم معادل82.7 درصد از کل مشترکان خطوط ثابت در شبکه اینترنت است.
 
چین دارنده بزرگترین شبکه نسل چهارم اینترنت در جهان است و انتظار می رود تا پایان سال 2018 میلادی نزدیک به دو میلیون ایستگاه برای این شبکه در نقاط روستایی و دور افتاده ایجاد شود.
 
اگرچه چین در زمینه سرعت بخشیدن به اینترنت از کشورهای پیشرفته در جهان محسوب می شود اما شمار زیادی از کاربران در این کشور همچنان امکان وصل شدن به شبکه های مطرح جهان از جمله فیس بوک، توییتر و یوتیوب را ندارند و برای این منظور باید از فیلترشکن استفاده کرد که آن هم در این کشور به آسانی در دسترس نیست.
 
وزارت صنعت و فن آوری اطلاع رسانی چین اعلام کرده است که مرحله سوم آزمایش های فنی بر روی نسل پنجم اینترنت نیز در این کشور از سال آینده میلادی شروع خواهد شد.
 
آکادمی علوم چین پیش بینی کرده است که ارزش تجاری که نسل پنجم فوق سرعت اینترنت برای چین تا سال 2030 میلادی ایجاد می کند نزدیک به 950 میلیارد دلار خواهد بود.
 
شرکت تلفن های همراه و مخابرات چین اعلام کرده است که تا سال 2020 میلادی دستکم 10 هزار ایستگاه نسل پنجم برای توسعه این شبکه ایجاد خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.