فناوری اطلاعات

November 13, 2017
20:14 دوشنبه، 22ام آبانماه 1396
کد خبر: 85711

میزان دستمزد شاغلان بخش IT ایران

لیدا ایاز – دنیای اقتصاد : جدیدترین گزارش درباره میزان حقوق و دستمزد برخی مشاغل در ایران منتشر شده که در بخشی از این گزارش میزان دستمزد کارشناسان و مدیران در حوزه آی‌تی مورد بررسی قرار گرفته است.
 
میزان دستمزد شاغلان بخش IT ایران
گزارشی که نشان می‌دهد میانگین دریافتی حقوق و دستمزد در حوزه‌هایی همچون فناوری اطلاعات، شبکه و انفورماتیک در میان پردرآمدترین گروه‌ها قرار دارد و در همین حوزه افراد به‌طور میانگین بین ۵ تا بیش از ۱۳ میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند. همچنین شاغلان در زمینه برنامه‌نویسی، توسعه نرم‌افزار و وب نیز بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.این گزارش که از سوی سایت ایران تلنت گردآوری شده بر اساس میزان حقوق و دستمزد دریافتی در ۲۸ گروه شغلی در سال ۹۵ گردآوری شده و اطلاعات مربوط به بیش از ۱۰۰هزار نیروی شاغل تمام‌وقت را در بر می‌گیرد.
 
 بررسی دستمزدها در حوزه فناوری اطلاعات، شبکه و انفورماتیک
بررسی میزان حقوق و دستمزد افراد در این گروه نشان می‌دهد که کارشناسانی که در حوزه مخابرات الکترونیک، نفت، گاز و پتروشیمی، خدمات آنلاین، تجارت الکترونیک، نرم‌افزار و کامپیوتر مشغول به کارند با داشتن مدرک از دانشگاه‌های آزاد به‌طور میانگین ۵/ ۲ و مدرک دانشگاه‌های سراسری ۳/ ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. افراد با مدرک کارشناسی ارشد به‌طور میانگین ۹/ ۲ و با مدرک کارشناسی ۶/ ۲ میلیون تومان دستمزد دارند.همچنین در این بخش افراد با سابقه کار صفر تا ۱۵ سال به بالا به‌طور میانگین بین ۹/ ۱ تا ۳/ ۳میلیون تومان دستمزد دارند.
 
در میان مدیران ناظر در این گروه افراد با تخصص در حوزه مخابرات، الکترونیک، نرم‌افزار و کامپیوتر با مدرک دانشگاه آزاد و سراسری به‌طور میانگین۴ تا ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. همچنین با سابقه کار صفر تا ۱۵ سال به بالا ۴/ ۲ تا ۹/ ۴ میلیون تومان دستمزد پرداخت می‌شود.  در این گروه افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ۸/ ۴ و با مدرک کارشناسی ۹/ ۳میلیون تومان دستمزد دارند. افراد آشنا به زبان انگلیسی در سطح پیشرفته، متوسط و ابتدایی مابین ۳ تا ۷ میلیون تومان دستمزد دارند.در نهایت در گروه سازمانی، مدیران اصلی این بخش و در حوزه مخابرات و الکترونیک به‌طور میانگین ۷/ ۶ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. در این حوزه افراد با مدرک دانشگاه آزاد ۹/ ۴ و دانشگاه سراسری ۳/ ۶ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. همچنین افراد با سابقه کار ۳ تا ۱۵ سال به‌طور میانگین ۸/ ۵تا ۴/ ۷میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. افراد آشنا به زبان انگلیسی در سطح پیشرفته ۹میلیون تومان و در سطح متوسط ۵/ ۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ۸/ ۵ و کارشناسی ۶/ ۵ میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند.
 
 
دستمزد در حوزه برنامه‌نویسی، توسعه نرم‌افزار و وب
در بخش کارشناسان حوزه نرم‌افزار و کامپیوتر، مخابرات، الکترونیک، خدمات آنلاین، تجارت الکترونیک در رده سازمانی کارشناس افراد بر اساس سابقه کار و میزان تحصیلات طبقه‌بندی شده‌اند؛ به‌طور نمونه کارشناسان با مدرک دانشگاهی از دانشگاه‌های آزاد به‌طور میانگین ۶/ ۲ و با مدرک دانشگاهی دانشگاه‌های سراسری ۳ میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند. میزان دریافت دستمزد افرادی که از صفر تا ۱۵ سال سابقه کار دارند نیز بین ۲/ ۲ تا ۱/ ۳ میلیون تومان است.دستمزد افراد در این گروه با مدرک کارشناسی ۶/ ۲ و مدرک کارشناسی ارشد ۱/ ۳ میلیون است و درصورت آشنایی به زبان انگلیسی در سطح پیشرفته ۳/ ۳، متوسط ۷/ ۲ و ابتدایی ۴/ ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند.
 
در این گروه در رده سازمانی مدیر ناظر افراد با مدرک دانشگاهی از دانشگاه آزاد ۱/ ۴ و مدرک دانشگاهی دانشگاه‌های سراسری ۱/ ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. همچنین میانگین دریافتی افراد باسابقه کار صفر تا ۱۵سال به بالا ۳/ ۲ تا ۵/ ۴ میلیون تومان است. افراد با مدرک کارشناسی ارشد ۱/ ۵ و کارشناسی ۲/ ۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. افراد با میزان آشنایی پیشرفته به زبان انگلیسی ۲/ ۵ و در سطح متوسط ۴/ ۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.در این بخش در میان مدیران گروه افراد با سابقه کار ۷ تا ۱۵ سال به‌طور میانگین ۷میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.نتیجه این آمار می‌تواند نشانگر آن باشد که میزان دستمزد افراد در حوزه آی‌تی که در شرکت‌های خصوصی و دولتی مشغول به کارند بر پایه میزان آشنایی افراد به زبان انگلیسی و نیز مدرک دانشگاهی متفاوت است اما همچنان این گروه از شاغلان جزئی از پرمخاطب‌ترین مشاغل برای جذب نیرو و پرداخت دستمزد به‌شمار می‌روند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.