November 14, 2017
21:49 سه شنبه، 23ام آبانماه 1396
کد خبر: 85760

۵۰۰ نفر از تسهیلات سربازی شرکت های دانش بیان بهره می برند

 
رئیس امور شرکتها و موسسات دانش بنیان گفت: استفاده کنندگان از تسهیلات سربازی فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۵۰۰ نفر رسید.
 
سید محمد صاحبکار خراسانی با اشاره به اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به فعالان شرکتهای دانش‌بنیان گفت: از ۷۸۰ مورد تقاضا برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، با ۵۰۴ تقاضا موافقت شده است. این افراد پس از گذراندن دوران آموزش نظامی، باید یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز بخش‌های دفاعی و دولتی را انجام دهند و پس از انجام موفق آن، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند.
 
وی با اشاره به شرایط متقاضیان اظهار کرد: متقاضی باید دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی باشد و از  زمان دانش‌آموختگی متقاضی بیش از سه سال نگذشته باشد.
 
وی گفت: دانش آموخته باید در یکی از شرکت های دانش بنیان مورد تأیید معاونت علمی و فناوری به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت در ۶ ماه اخیر) به طور تمام وقت به فعالیت مشغول بوده باشد. همچنین میانگین کل برای دوره‌ی کارشناسی متقاضیان باید بیش از ۱۴ و  برای دوره تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی) بیش از ۱۵ باشد.
 
صاحبکار خاطر نشان کرد: متقاضی باید حائز امتیاز لازم از فعالیت های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد(مثلا کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد یا میزان اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، عضو هیئت مدیره، مدیرعامل و فعالیت تمام وقت در شرکت دانش‌بنیان) امتیازآور است.
 
رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به محاسبه امتیازهای دانش‌آموختگان در سامانه آنلاین افزود: باید همه اطلاعات به طور کامل در سامانهsoraya.bmn.ir  بارگذاری شود و تا تکمیل نهایی اطلاعات، فرایند بررسی آغاز نمی‌شود. همچنین در صورت رد درخواست، هر متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت‌های خود صرفاً یک بار دیگر درخواست خود را در سامانه بارگذاری کند، لذا متقاضیان باید در تکمیل مستندات دقت کنند.
 
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری همچنین در مورد شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از این تسهیلات گفت: شرکت دانش‌بنیان باید دارای اظهارنامه مالیاتی باشد و کالاها و خدمات دانش‌بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامۀ مالیاتی به فروش رسانده باشد.
 
وی درباره فرآیند استفاده از این تسهیلات اظهار کرد: لازم است متقاضیان، معرفی نامه شرکت متبوع خود را براساس الگوی مذکور در سامانه ثریا (soraya.bmn.ir) تهیه و بارگذاری کنند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارائه تقاضای مکتوب به بنیاد ملّی نخبگان یا معاونت علمی و فناوری نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.